• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۱:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400112318413
  • خبرنگار : 50176

سرپرست آموزش و پرورش لرستان:

اعلام نحوه فعالیت آموزشی مدارس/۲۰ درصد دانش‌آموزان زیرساخت‌ مناسب ارتباطی ندارند

اعلام نحوه فعالیت آموزشی مدارس/۲۰ درصد دانش‌آموزان زیرساخت‌ مناسب ارتباطی ندارند

ایسنا/لرستان سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: آموزش در شهرهای قرمز مجازی، مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری حضوری و شهرهای نارنجی ترکیبی است.

سید عیسی سهرابی بیان کرد: با توجه به مصوبات ستاد کرونا استان و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری تا پایان هفته جاری فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس شهری استان که وضعیت کرونایی آن‌ها قرمز است در بستر شبکه شاد و به صورت مجازی برگزار می‌شود و در شهرهای نارنجی مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره ابتدایی بصورت مجازی و مدارس دوره متوسطه اول و دوم هم بصورت ترکیبی برگزار خواهد شد.

وی به وضعیت آموزش در روستاها هم اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۲۰ درصد دانش‌آموزان استان از زیرساخت‌های مناسب ارتباطی و یا وسایل الکترونیکی برخوردار نیستند که این تعداد بیشتر در مناطق روستایی، عشایری و حاشیه‌ شهرها حضور دارند و با این احتساب فعالیت مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰ نفر در این مناطق بصورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان، آموزش و سلامت را دو عنصر اساسی در جامعه دانست و گفت: دغدغه مسئولان ستاد کرونا این است که هم آموزش تداوم داشته باشد و هم سلامت جامعه تأمین شود.

وی در مورد رنگ‌بندی وضعیت کرونا در استان هم گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان شهرستانهای خرم آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز، سلسله و دلفان،پلدختر، ازنا، و چگنی قرمز و شهرستانهای کوهدشت و رومشکان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

صبح امروز در جلسه ستاد کرونای استان  نحوه فعالیت مدارس به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت بر این اساس علاوه بر موارد بالا کلاس های دروس مهارتی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز در کلیه شهرها و مناطق استان به صورت حضوری برگزار خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha