• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400112418602
  • منبع : نمایندگی سمنان

در گفت‌وگو با امام جمعه سرخه مطرح شد:

سرخه شهرستانی با ظرفیت‌های بالقوه فراوان

سرخه شهرستانی با ظرفیت‌های بالقوه فراوان

ایسنا/سمنان امام جمعه سرخه از سرخه به عنوان شهرستانی با ظرفیت‌های بالقوه فراوان نام برد و گفت: سرخه ظرفیت‌های کم‌نظیری در بخش گردشگری و طبیعت‌گری و همچنین در حوزه دام و طیور دارد.

حجت الاسلام مهدی اشرف در گفت‌وگو با ایسنا به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های تولیدی استان اشاره و اظهار کرد: همانگونه که مستحضر هستید، ‌رهبر معظم انقلاب اسلامی برای چندمین سال پیاپی،‌ شعار سال را شعار اقتصادی نامگذاری کردند، همچنین نسبت به اهمیت تولید تأکیدات فراوانی داشتند، اخیراً نیز به رفع موانع تولید و رونق تولید در حوزه‌های مختلف اشاره فرمودند که این موضوع نشان از اهمیت و جایگاه این مسئله است، بنابراین مسئولان باید با همین نگاه مسائل و موضوعات را پیش ببرند؛ زیرا رونق و تولید سبب افزایش آمار اشتغالزایی در کشور می‌شود.

امام جمعه سرخه به ظرفیت‌های کم‌نظیر این شهرستان در بخش گردشگری و طبیعت‌گری اشاره کرد و آن را بهترین فرصت برای رونق تولید و اشتغالزایی در سطح استان سمنان و شهرستان سرخه برشمرد و از مسئولان خواست با تدبیر و برنامه‌ریزی از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره بگیرند.

وی به ظرفیت های شهرستان سرخه اشاره و تصریح کرد: این شهرستان به نسبت جمعیت استان،‌ شامل 5 درصد آمار استان می‌شود، ‌اما شاهد هستیم که در تولید گوشت سفید بیش از40 درصد تولید استان را به خود اختصاص داده است،‌ همچنین در تولید تخم‌مرغ 20 درصد از آمار استانی به این شهرستان اختصاص دارد. از سوی دیگر واحدهای مختلف تولیدی دام و طیور در این شهرستان فعال هستند.

امام جمعه سرخه تصریح کرد: ‌هم اینک بیش از چهار هزار قطعه شتر مرغ در این شهر فعال است که قرار شده به 8 هزار قطعه افزایش یابد، البته به غیر از این موارد، واحدهای مختلف دیگری در سطح شهرستان سرخه به صورت پراکنده فعالیت دارند. این موضوع نشان می دهد که این شهر ظرفیت بسیار بالای را در تولید دام و طیور دارد.

سرخه شهرستانی با ظرفیت‌های بالقوه فراوان

وی قرار گرفتن شهرستان سرخه در کنار شاهراه اصلی شرق به غرب و موقعیت‌های تولید را از جمله دلایل اهمیت استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان برشمرد و تأکید کرد: از سوی دیگر به بازار کشور پایتخت هم نزدیک هستیم. همه این‌ها باعث شده تا تولیدات زیادی را در این زمینه داشته باشیم و هنوز جای توسعه وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر هماهنگی، همراهی و برنامه‌ریزی توسط دولت و مسئولان استان وجود داشته باشد،‌ می‌توان بیش از پیش این مسئله را گسترش داد و شاهد شکوفایی بیشتر منطقه در استان و شهرستان باشیم. به خصوص اینکه در دولت سیزدهم، بحث اشتغال و تولید در میان مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام اشرف به موضوع اشتغال و سودآوری از طریق خدمات گردشگری اشاره کرد و گفت: ما در این شهر که بخش زیادی از جاده اصلی تهران به مشهد را به خود اختصاص می‌دهد، ‌آثار منحصر به فردی را در کاروانسراها، آب انبارها،‌ یخچال های طبیعی، مناطق گردشگری،‌ طبیعت‌گردی،‌ آب‌های معدنی داریم که مورد استفاده مردم است و بخش زیادی از این خدمات در مسیر جاده اصلی قرار دارد. اگرچه متأسفانه از ظرفیت موجود به خوبی استفاده نشده است.

وی یادآور شد: ‌مسئولان می‌توانند این ظرفیت‌ها که به صورت بالقوه وجود دارد را به بالفعل تبدیل کنند تا این شهرستان در بخش اشتغال فعال‌تر شود. امروز باید تبلیغات و سرمایه‌گذاری خوبی از طریق دولت و بخش خصوصی صورت بگیرد. همچنین تسهیل‌گری در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

سرخه شهرستانی با ظرفیت‌های بالقوه فراوان

امام جمعه سرخه با بیان اینکه فعال کردن بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه شهرستان سبب ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری در سطح استان می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر در جلسه‌ای با حضور استاندار سمنان در دولت سیزدهم به این مسائل پرداختیم، که امیدواریم با همت مسئولان و پیگیری بخش خصوصی و مردم عزیز شاهد شکوفایی هر چه بیشتر استان و شهرستان باشیم.

سرخه شهرستانی با ظرفیت‌های بالقوه فراوان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha