• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1400112418746
  • خبرنگار : 71431

اجرای طرح انضباط بخشی تردد موتورسیکلت سواران از  ۳۰ بهمن

اجرای طرح انضباط بخشی تردد موتورسیکلت سواران از  ۳۰ بهمن

رییس پلیس تهران بزرگ از اجرای طرح انضباط بخشی تردد موتورسیکلت سواران از  ۳۰ بهمن ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در جلسه توجیهی طرح انضباط بخشی موتور سیکلت سواران متخلف، گفت: طرح انضباط بخشی موتورسیکلت سواران از روز ۳۰ بهمن ماه اجرا خواهد شد به جد با تخلفات موتورسیکلت سواران برخورد خواهد شد.


وی ادامه داد: این طرح در ۱۰۰ ایستگاه و نقطه از پایتخت اجرا خواهد شد و موتورسیکلت سواران متخلف به صورت ساعتی توقیف می شوند.


به گفته رحیمی، عبور از چراغ قرمز، حرکات مخاطره آمیز، حرکت در جهت خلاف مسیر عبور، عبور از پیاده رو، عبور از خط ویژه، تخلفات پلاک شامل پلاک مخدوش، پوشش پلاک و فاقد پلاک، حمل بارهای نامتعارف، رانندگی بانوان با موتورسیکلت، فاقدین گواهی نامه، موتورسیکلت سواران فاقد مدرک شامل کارت موتور بیمه نامه و گواهی نامه، ایجاد آلودگی صوتی و صداهای ناهنجار از جمله این تخلفات است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت سوار در شهر تهران در حال تردد است، گفت: امروز حدود ۴۶ درصد از کشته شدگان حوادث ترافیکی در تهران و ۵۰ درصد از مصدومان و مجروحان این حوادث موتورسیکلت سواران هستند. عمده موتورسیکلت سواران اقشار زحمت کش و شریفی هستند و هدف از اجرای این طرح دفاع از ایمنی خود آنان نیز است.

رحیمی ادامه داد: هر فردی که قصد دارد از موتورسیکلت استفاده کند حتما باید خودش را قانونمند کند. در رأس این موتورسیکلت سواران موتورسیکلت هایی هستند که در بخش عمومی و خدمات فعال هستند که شرکت های بکار گیرنده آنان باید یکسری موارد را رعایت کنند.

وی درباره شرکت های بکار گیرنده از پیک های موتوری از شرکت های آنلاین گرفته تا رستوران ها و آژانس ها و... گفت: مدیران و مسئولان این شرکت ها مکلفند که موتورسوارانی را به کار بگیرند که اولا حتما هویت شان استعلام شود، دوما گواهی نامه داشته باشند و سوما قوانین را رعایت کنند. متأسفانه امروز برخی از همین پیک ها تخلفاتی را مرتکب می شوند که ما انتظار داریم شاهد تکرار آن نباشیم. از این رو لازم است شرکت های مربوطه نیز با پلیس همراهی کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد: هر موتورسیکلت سوار حداقل باید سه مدرک گواهی نامه، کارت موتور و بیمه نامه را با خود به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha