• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400112418969
  • خبرنگار : 71129

راهپیمایی اتحاد اوکراینی‌ها و اعتراض به روسیه

راهپیمایی اتحاد اوکراینی‌ها و اعتراض به روسیه

هزاران اوکراینی به نشانه همبستگی و در میانه نگرانی از تهاجم ادعایی روسیه در خیابان‌های کی‌یف دست به راهپیمایی زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این راهپیمایی در حالی برگزار شد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به مردم گفت نترسند و پیش بینی وقوع درگیری بین روسیه و اوکراین را که در رسانه‌ها منتشر شده، رد کرد.

تنش‌ها از زمانی شدت گرفته که روسیه بیش از ۱۰۰ هزار نیروی خود را در مرز با اوکراین مستقر کرده و رزمایش‌های بزرگی را نیز ترتیب داده است. آمریکا روز جمعه گفت گه تهاجم ممکن است هر لحظه رخ دهد اما مسکو این اتهام را رد کرده است.

راهپیمایی اتحاد اوکراینی‌ها و اعتراض به روسیه
راهپیمایی در کی‌یف

اوکراینی‌ها در مرکز کی‌یف حضور یافته و شعار "زنده باد اوکراین" سر دادند و پرچم کشورشان را در دست داشته و بنرهایی را حمل می کردند که رویش "اوکراینی‌ها مقاومت می‌کنند" و "مهاجمان باید بمیرند" نوشته شده بود.

زلنسکی نیز گفت، حمله از سوی روسیه می‌تواند هر زمانی رخ دهد اما اطلاعات درباره وقوع قریب الوقوع یک جنگ را رد کرد.

وی ادامه داد: بهترین دوست دشمنان ما، وحشت در کشور است. همه این اطلاعات فقط باعث ایجاد وحشت می‌شود و نمی‌تواند به ما کمک کند. من نمی‌توانم با آنچه هنوز اتفاق نیفتاده موافق یا مخالف باشم. تاکنون هیچ جنگ تمام عیاری در اوکراین رخ نداده است.

راهپیمایی اتحاد اوکراینی‌ها و اعتراض به روسیه
راهپیمایی در کی‌یف

آمریکا و چند کشور غربی دیگر به شهروندانشان تاکید کرده اند تا اوکراین را ترک کنند و واشنگتن روز شنبه اعلام کرد که به اکثر کارمندان سفارت آمریکا در کی‌یف دستور داده تا این کشور را ترک کنند.

زلنسکی با اشاره به الحاق شبه جزیره کریمه در ۲۰۱۴ و حمایت از جدایی طلبان شرق اوکراین نیز گفت: ما باید هر روز آماده باشیم. این اتفاقات دیروز شروع نشدند بلکه سابقه آن به ۲۰۱۴ بر می‌گردد. بنابراین، ما آماده‌ایم و به همین دلیل است که اینجا هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha