• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400112419100
  • خبرنگار : 71368

فرصت۴ماهه شورایی ها به شهرداری تهران برای راه اندازی سامانه جامع پایش عوارض شهری

فرصت۴ماهه شورایی ها به شهرداری تهران برای راه اندازی سامانه جامع پایش عوارض شهری

اعضای شورای شهر تهران در بررسی لایحه بودجه شهرداری تهران برای سال آینده، شهرداری را موظف کردند که تا پایان خردادماه سال آینده سامانه جامع پایش عوارض شهری را راه اندازی کند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در ادامه بررسی تبصره های لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران در نوبت عصر تشکیل جلسه دادند و به بررسی تبصره ها پرداختند که در بررسی تبصره ششم لایحه بودجه محمد آخوندی رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران گفت: براساس این تبصره شهرداری تهران موظف است به منظور وصول کامل عوارض شهری از مجاری ذیربط قانونی تا پایان خردادماه سال آینده نسبت به راه اندازی سامانه جامع الکترونیک ثبت، پایش و پرداخت عوارض شهری اقدام کند.

وی افزود: همچنین به شهرداری اجازه داده می شود بخشی از درآمد حاصله و مانده حساب های بانکی مخصوص سپرده و جاری به جز حساب سپرده پیمانکاران و معاملات خود را نزد هر یک از بانک ها که با شهرداری تهران همکاری می کنند به صورت سپرده جاری و سرمایه گذاری مدت دار توزیع کند و سود مربوطه را در ردیف های مشخص با عنوان درآمد حاصل از وجوه سپرده های شهرداری ثبت کند.

آخوندی با بیان اینکه افزایش درآمدهای ناشی از بندهای این تبصره مشمول پاداش انگیزشی کارکنان نخواهد بود، افزود: ضمن ارزیابی مجدد در راستای شفاف سازی عملکرد سازمان ها و... اجاره بهای املاک و دارایی های ثابت در اختیار واحدهای مذکور را به روزرسانی و به صورت نقد اخذ کرده و به حساب درآمد عمومی شهرداری تهران با عنوان درآمد و مال الاجاره مسحدثات اقدام کند.

ناصر امانی در واکنش به این تبصره گفت: در یکی از بندهای این تبصره آمده که سازمان ها باید حساب های خود را به صورت نقد پرداخت کنند، در حالی که مرکزی مثل مرکز علمی کاربردی درآمدی ندارد که بخواهد آن را به صورت نقد پرداخت کند و به نظر می رسد در کنار نقد بهتر است بنویسیم که در حساب های فی مابین تسویه شود.

به گزارش ایسنا، با قبول پیشنهاد امانی این تبصره به تصویب رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha