• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400112419238
  • خبرنگار : 71659

پنتاگون: حمله روسیه به اوکراین ممکن است از امروز در هر زمانی آغاز شود

پنتاگون: حمله روسیه به اوکراین ممکن است از امروز در هر زمانی آغاز شود

سخنگوی پنتاگون ضمن رد گزارش‌ها درباره برنامه‌ریزی روسیه برای حمله به اوکراین در روز چهارشنبه گفت که حمله روسیه به اوکراین ممکن است از امروز در هر زمانی آغاز شود.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز ساندی در پاسخ به سوالی درباره حمله احتمالی روز چهارشنبه روسیه به اوکراین اظهار داشت: «من در موقعیتی نیستم که این گزارش‌ها را تأیید کنم، اما ایالات متحده معتقد است که یک اقدام نظامی بزرگ در هر روز ممکن است اتفاق بیفتد».

کربی گفت نمی‌تواند گزارش‌هایی را که می‌گویند روسیه قصد حمله به اوکراین در روز چهارشنبه را دارد، تایید کند.

سخنگوی پنتاگون می‌گوید: دولت آمریکا به دلیل بحران کنونی در اوکراین به دنبال اعمال تحریم‌های پیش دستانه علیه روسیه نیست.

کربی اظهار کرد: در حال حاضر ما امکان اعمال نظام تحریم‌های پیش دستانه را بررسی نمی‌کنیم.

او توضیح داد: اگر تحریم‌های گسترده علیه روسیه اعمال شود تحریم‌ها تاثیر بازدارندگی خود را از دست خواهند داد.

این مقام پنتاگون ادامه داد: اگر یک فرد را به دلیل آنچه هنوز انجام نداده مجازات کنی احتمالا این کار را بکند و انجام دهد، از این رو ما به تاثیر بازدارندگی تحریم‌ها معتقدیم.

پیش از این، کاخ سفید هم امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمی‌تواند تاریخ خاصی را برای آغاز «حمله» روسیه به اوکراین تعیین کند و در عین حال هشدار داد که «هر لحظه ممکن است» آغاز شود.

به گزارش روزنامه پولیتیکو، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی با متحدان خود در دو سوی اقیانوس اطلس مدعی شد که ممکن است روسیه در ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) به اوکراین حمله کند.

بنا به این گزارش، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به همتایان خود گفت که - از نظر آمریکا - "حمله" روسیه به اوکراین ممکن است با بمباران موشکی و حملات سایبری آغاز شود.

یکی از منابع این روزنامه مدعی شد، این تماس رهبران نشان‌دهنده این است که حمله سایبری "قریب‌الوقوع" است؛ منبع دیگری نیز گفت، این گزارش‌های اطلاعاتی "دقیق و نگران‌کننده" هستند.

اخیرا با استقرار ۱۰۰ هزار تن از نیروهای نظامی مسکو در نزدیکی مرز اوکراین، غرب و کی‌یف نسبت به حمله روسیه به اوکراین ابراز نگرانی کرده‌اند. این در حالیست که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این ادعاها را پوچ و بی‌اساس خوانده و تاکید کرد که روسیه تهدیدی برای هیچ کشوری به حساب نمی‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۴ ۱۹:۲۸

آمریکایی‌ها فقط دروغ و تهمت خوب بلد هستند در تبلیغات دروغ کفتن مهارت مثال زدنی دارند