• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400112419286
  • خبرنگار : 71659

مهمات آمریکا و موشک استینگر به اوکراین رسید/ دستور کی‌یف برای عدم پرواز بر فراز دریای سیاه

مهمات آمریکا و موشک استینگر به اوکراین رسید/ دستور کی‌یف برای عدم پرواز بر فراز دریای سیاه

دولت اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که لیتوانی روز یکشنبه سامانه‌های موشکی «استینگر» ساخت آمریکا را تحویل کی‌یف داده است.

به گزارش ایسنا، اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین امروز یکشنبه در سخنانی گفت که موشک‌های «استینگر» به همراه سایر تجهیزات نظامی به عنوان بخشی از بسته جدید کمک‌های نظامی از لیتوانی وارد فرودگاه بوریسپول در نزدیکی کی‌یف شده است.

رزنیکوف یادآور شد که اولین بسته کمک نظامی لیتوانی در دسامبر گذشته در پی تشدید تنش‌های کنونی بر سر اوکراین به کی‌یف رسید.

به گزارش اسپوتنیک، اُولِکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین همچنین گفت که حدود ۱۸۰ تن مهمات با دو هواپیمای دیگر در اوایل همین روز توسط آمریکا به کی‌یف تحویل داده شد. وی در توییتی نوشت که تاکنون تقریباً ۱۵۰۰ تن مهمات با ۱۷ پرواز به اوکراین تحویل داده شده است.

اوکراین همچنین عصر روز یکشنبه به شرکت‌های هواپیمایی توصیه کرد از روز دوشنبه تا شنبه آینده و به دلیل برگزاری رزمایش‌های دریایی روسیه در دریای سیاه از پرواز بر فراز آب‌های آزاد این دریا خودداری کنند.

آژانس حمل و نقل هوایی دولتی اوکراین اعلام کرد: «به شرکت‌های هواپیمایی توصیه می‌شود از فردا [دوشنبه] بر فراز این منطقه پرواز نکنند و مسیرهای بهینه را از قبل و با در نظر گرفتن وضعیت فعلی [اوکراین] برنامه ریزی کنند.»

به نقل از یورونیوز، وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه اعلام کرد «بیش از ۳۰ کشتی ناوگان دریای سیاه طبق برنامه رزمایش، از سواستوپل و نووروسیسک به راه افتادند».
 
مسکو هدف از این رزمایش را دفاع از سواحل شبه جزیره کریمه، پایگاه‌های ناوگان روسیه در دریای سیاه و همچنین محافظت از اهداف اقتصادی این کشور در برابر تهدیدات نظامی احتمالی عنوان کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۶ ۰۱:۴۲

درد و رنجی که روسیه کثیف بر مردمان جهان در طول تاریخ تحمیل کرده هیچ قوم و هیچ کشوری انجام نداده

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۶ ۰۸:۱۴

من امیدوارم که آمریکا پوزه روسیه را به خاک بمالند ارتش ایالات متحده آمریکا به همراه یاران آمریکا در ناتو می تواند جلوی زورگویی و تجاوزات روس ها را بگیرد

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۰۲:۳۱

احسنت به یاران امیدوار باش.