• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۱:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400112419303
  • خبرنگار : 71038

موافقت وزیران امور خارجه ایران و مالی بر برگزاری اولین کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور

موافقت وزیران امور خارجه ایران و مالی بر برگزاری اولین کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور

حسین امیر عبداللهیان امروز(یکشنبه، ۲۴ بهمن) میزبان «عبدالله دیوپ» وزیر امور خارجه جمهوری مالی و هیات همراه بود.

به گزارش ایسنا، در این دیدار دو طرف در خصوص موضوعات مختلف مورد علاقه در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مذاکره و تبادل‌نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این‌ ملاقات به اهمیت انجام سفرهای متقابل مقامات دو کشور در توسعه روابط دوجانبه اشاره و بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت دکتر رییسی تاکید کرد.

امیر عبداللهیان اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه‌جانبه مراودات و تعاملات با کشور مالی در تمامی زمینه‌های مورد علاقه مشترک را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون صنعتی و علمی از جمله بهداشت، دارو و تجهیزات پزشکی، بر آمادگی تهران برای انتقال فناوری و به شراکت گذاشتن این دستاوردها با کشور دوست مالی تاکید کرد.

عبدالله دیوپ وزیر امور خارجه جمهوری مالی نیز در این دیدار ضمن تشکر بابت دعوت و میهمان‌نوازی طرف ایرانی، از آمادگی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه، به‌ویژه در خصوص مسایل تجاری و اقتصادی خبر داد.

وزیر امورخارجه مالی با برشمردن زمینه‌های کاری، از شرکت‌های ایرانی جهت حضور در کشورش دعوت کرد.

دو طرف همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مورد علاقه مشترک از جمله آموزش، بهداشت، فناوری‌های نوین، دامپروری و انرژی به‌ویژه انرژی خورشیدی تاکید و در خصوص تدوین نقشه راه همکاری‌ها در اسرع وقت توافق کردند.

همچنین وزیران امور خارجه دو کشور با توجه به گستره همکاری‌های فی‌مابین، تصمیم گرفتند کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور تاسیس و اولین جلسه آن را در آینده نزدیک در باماکو، پایتخت مالی تشکیل دهند.

وزیر امور خارجه مالی از  حسین  امیرعبداللهیان جهت دیدار از باماکو دعوت کرد که مورد پذیرش طرف ایرانی قرار گرفت و مقرر شد این سفر در اولین فرصت ممکن انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha