• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400112419306
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل زندان‌های لرستان:

ارتباط عمیق و میدانی با نهادهای علمی مؤثرترین راه در مسیر کاهش جرائم زندانیان است

ارتباط عمیق و میدانی با نهادهای علمی مؤثرترین راه در مسیر کاهش جرائم زندانیان است

ایسنا/لرستان مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: ارتباط عمیق و میدانی با نهادهای علمی مؤثرترین راه در مسیر کاهش جرائم زندانیان است.

عبدالمجید کشوری در انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد که امروز ۲۴ بهمن‌ماه در جمع مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با اشاره بر انجام امور زندانبانی برپایه علم و تجربه با کمک نهادها و دستگاه‌های تولید علم مانند دانشگاه‌ها اظهار کرد: در حوزه زندانبانی اسلامی به‌ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی درهرجا که از روش‌های علمی استفاده شد نتیجه‌های چشم‌گیری در کاهش ورود زندانیان را شاهد بوده‌ایم.

وی با تأکید براصلاح و تربیت زندانیان که از ارکان مهم سازمان زندان‌هاست، تصریح کرد: مأموریت خطیر سازمان زندان‌ها نگهداری زندانیان و تأمین امنیت اجتماعی با نگاه به شخصیت و بازپروری زندانیان است.

مدیرکل زندان‌های لرستان با توجه به مأموریت ششم سند تحول قوه قضاییه که ویژه اصلاح مجرمان درون زندان‌هاست خاطرنشان کرد: در گذشته زندان‌ها با تنش‌ها و چالش‌ها روبرو بوده است اما طی سال‌های اخیر با اصلاح و تربیت علمی و روش‌های نوین زندانبانی در زندان‌های لرستان شاهد یک آرامش نسبی بوده‌ایم و این دگرگونی رفتاری زندانیان با حرفه‌آموزی و توانمندسازی آنان در ارتباط مستقیم بود.

کشوری اضافه کرد: در گذشته نهایتاً با اشتغال ۱۴ درصدی زندانیان مواجه بودیم که جمعیت حداقلی زندانیان شاغل در زندان‌ها را شامل می‌شد اما در حال حاضر ۷۲ درصد از زندانیان محکوم درون زندان‌ها مشغول به کار و کسب درآمد هستند.

وی بیان کرد: ارتباط عمیق و میدانی زندان‌ها با نهادهای علمی مؤثرترین راه در مسیر کاهش چرخه جرائم زندانیان است.

سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد نیز در این مراسم با تأکید بر کمک به دانش زندان‌ها گفت: دیدار و گسترش همکاری‌ها با اداره‌کل زندان‌های لرستان از برنامه‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی است و استفاده از تجربیات کارکنان زندان‌ها در دانشگاه آزاد شیوه ارزشمندی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha