• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400112519425
  • منبع : نمایندگی اردبیل

نماینده مردم خلخال در مجلس:

آب اردبیل به جای قزل‌اوزن از ارس تأمین شود

آب اردبیل به جای قزل‌اوزن از ارس تأمین شود

ایسنا/اردبیل نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: آب پایدار شهر اردبیل به جای قزل‌اوزن بهتر است با هزینه کمتر از رود ارس تأمین شود.

میرغنی نظری در دیدار مردمی خود با اهالی خلخال اظهار کرد: برای توسعه شبکه فاضلاب خلخال و بهره‌مندی اهالی از این زیرساخت مناسب ما سعی کردیم تا ردیف اعتباری حذف شده این پروژه را دوباره احیا کنیم و با تخصیص 4 میلیارد تومان اعتبار، گام اول در تکمیل فاضلاب شهر خلخال شروع شده است.


وی در مورد سد کوثر و اختصاص اعتبار از محل ماده 56 و منابع دولتی تصریح کرد: 108 میلیارد تومان از طریق بانک عامل برای این پروژه اختصاص یافته و در سفر رئیس جمهور نیز 50 میلیارد تومان اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه برای این طرح کشاورزی و آبی تأمین شده است.


نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تملک اراضی پشت سد و احداث ساختمان سد به همراه تکمیل پایاب سد کوثر را بسیار ضروری و حیاتی برشمرد و گفت: در کنار این پروژه محور کلور – درام نیز از پروژه‌های قدیمی این شهرستان است که در ماه‌های اخیر موفق شدیم 25.5 میلیارد تومان اعتبار به صورت نقد برای این پروژه عمرانی تخصیص بگیریم.


نظری افزود: 17 برابر سال‌های گذشته در 2 سال اخیر برای محور کلور – درام اعتبار گرفتیم و قرار است از محل قیر رایگان نیز منابع مورد نظر برای این مسیر ارتباطی تخصیص پیدا کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با وجود انتقادات از طریق فضای مجازی و برخی حاشیه‌سازی‌ها ما موفق شدیم از طریق فاینانس بانک عامل 100 میلیارد تومان برای این محور ارتباطی منابع مصوب کنیم تا با تخصیص تدریجی این اعتبار، این محور مواصلاتی به سرانجام برسد.


نظری اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان، خرید چندین دستگاه اکسیژن‌ساز، سی.تی.اسکن به قیمت 11 میلیارد تومان و همچنین احداث ساختمان پزشکان مستقر در این شهرستان را انجام دادیم که به میمنت دهه فجر این پروژه‌ها به سرانجام رسید.


وی بیان کرد: ساختمان پزشکان خلخال در 12 واحد و با صرف اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و در کنار آن اورژانس مستقل خلخال با 8 میلیارد تومان آماده اجراست.


نظری احداث تونل خلخال به اسالم و تخصیص 13 میلیارد تومان اعتبار برای عمران روستایی را یادآور شد و اظهار کرد: به شکل ملموس در مناطق مختلف روستایی شهرستان خلخال و کوثر توسعه ، عمران و آبادانی را شاهد هستیم.


وی در مورد عدم دخالت نماینده منطقه در انتصابات تصریح کرد: در عین اجتناب از دخالت در انتصابات، ما اجازه نمی‌دهیم برخی مدیران تنبل و ناکارآمد بر سر کار بمانند و یا انتصابات جدید نیز از بین افراد ضعیف انجام شود.


نظری انتقال آب به اردبیل را از ارس به جای قزل‌اوزن یادآور شد و گفت: انتقال آب قزل‌اوزن به خلخال در اولویت اصلی است و بهتر است برای اردبیل با هزینه کمتر از رود ارس انتقال آب به انجام برسد.


نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: در 2 سال اخیر 750 مورد وام 10 میلیون تومانی برای نیازمندان پرداخت شده و در کنار آن درمانگاه تأمین اجتماعی خلخال و حل مشکلات بازنشستگان منطقه به صورت جدی مورد توجه است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha