• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400112519621
  • خبرنگار : 50167

اومیکرون، ورود به مراکز بهزیستی زنجان را ممنوع کرد

اومیکرون، ورود به مراکز بهزیستی زنجان را ممنوع کرد

ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با توجه به شیوع سویه اومیکرون، پذیرش جدید در مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی، صرفا در شرایط خاص و اجتناب‌ناپذیر به شرط داشتن حکم قضایی به عنوان مجهول‌الهویه و یا تایید گزارش مددکاری مبنی بر وجود نداشتن سرپرست موثر امکان‌پذیر است.

محمد محمدی‌قیداری صبح امروز (۲۵ بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه همه بازدیدهای غیرنظارتی از مراکز تا برقراری شرایط عادی لغو شده و بازدیدهای نظارتی کارشناسان و مسئولان بهزیستی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی صورت می‌پذیرد، اظهار کرد: سفر و اردوهای تفریحی تا زمان رفع بحران لغو شده است.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مجدد در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خانواده‌های تحت پوشـش بهزیستی، افزود: همه مددجویان واجد شرایط در مراکز توانبخشی سالمندان، بیماران روانی مزمن، مددجویان مقیم مراکز شبانه‌روزی معلولان و دیگر مراکز واکسن دوز تقویتی را دریافت کرده‌اند.

این مسئول در رابطه با ویزیت روزانه مادر و مقیمان مراکز مراقبتی سالمندان، تصریح کرد: کنترل علایم و ویزیت روزانه کادر و مقیمان مراکز مراقبتی به صورت روزانه توسط پزشک یا پرستار مسئول مقیم مرکز در مراکز شبه خانواده بدون پرستار و پزشک مقیم، توسط مسئول فنی مرکز انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه خدمت‌گیرندگان جدید با تشخیص پزشک به مدت دو هفته قرنطینه می‌شوند، ادامه داد: در صورت قرمز بودن شهرستان مرخصی همه مقیمان مراکز نیز لغو شده و ملاقات حضوری خانواده‌ها بسیار محدود و فقط در صورت ارائه کارت واکسن و دریافت سه دوز واکسن توسط ملاقات‌کننده و دریافت سه دوز واکسن توسط ملاقات‌شونده انجام می‌شود.

محمدی با بیان اینکه بازدیـدهای غیرضـروری از منزل مددجویان بهزیستی لغو شده است، خاطرنشان کرد: بازدیـد از منزل برای ارائه خدمات از جمله منـاسب‌سازی برای افراد دارای معلولیت نیز به صورت برخط است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha