• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400112519688
  • خبرنگار : 50454

طب سوزنی و درمان بیماری‌های مختلف

طب سوزنی و درمان بیماری‌های مختلف

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک متخصص طب سنتی در چهارمحال و بختیاری گفت: اکثر بیماری‌ها با استفاده از طب سوزنی قابل درمان است، به جز مواردی که بیمار به جراحی نیاز داشته باشد و در راس این بیماری‌ها نیز مواردی است که فرد در قسمتی از بدن خود احساس درد داشته باشد.

سید ابوالفتح شیرمردی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طب سوزنی و بیماری‌هایی که می‌توان به وسیله این روش درمان کرد، اظهار کرد: طب سوزنی یک نوع روش درمانی در طب سنتی است که بیشتر در جهان شرق مانند چین، هند، مالزی و ژاپن مرسوم است و سابقه ۱۰ هزار ساله دارد که می‌توان برای پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلف از این روش استفاده کرد.

این متخصص طب سنتی در چهارمحال و بختیاری، افزود: مبنای طب سوزنی براساس تنظیم انرژی بدن بوده، زیرا این مکتب معتقد است که بدن انسان علاوه‌بر غذا، مایعات و... به انرژی نیازمند است، درحقیقت بدن انسان مانند یک ساختمان است که علاوه‌ بر آب، گاز و... به برق که انرژی محسوب می‌شود و هم نیاز دارد و طب سوزنی به همان تنظیم برق یا انرژی بدن گفته می‌شود.

وی ادامه داد: مبنای اصلی طب سوزنی پنج عضو اساسی در بدن بوده که شامل قلب، طحال، ریه، کلیه و کبد می‌شود و زیرگروه این اعضا نیز به ترتیب پرده قلب، معده، روده بزرگ، مثانه و کیسه صفرا است، بنابراین این پنج عضو در طب سوزنی به عنوان تنظیم‌کننده‌های سیستم سلامتی بدن افراد شناخته می‌شوند.

شیرمردی عنوان کرد: در طب سوزنی به تنظیم دو انرژی به نام‌های یانگ و یین پرداخته می‌شود که یانگ به انرژی روشنی و یین به حالت سایه گفته می‎‌شود، در حقیقت می‌توان گفت همان‌گونه که در طب سنتی ایران طبع سرد و گرم وجود دارد، در طب سنتی و سوزنی جهان شرق نیز دو انرژی یانگ و یین وجود دارند که می‌توان گفت طبع گرم جزوی از یانگ و طبع سرد جزو یین محسوب می‎شوند.

این متخصص طب سنتی در چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: اکثر بیماری‌ها با استفاده از طب سوزنی قابل درمان است، به جز مواردی که بیمار به جراحی نیاز داشته باشد، در راس این بیماری‌ها نیز مواردی است که فرد در قسمتی از بدن خود احساس درد داشته باشد، برای مثال در درمان دردهای روماتیسمی، شکمی، ستون فقرات، درد سیاتیک، سردرد، میگرن، زانودرد، کمردرد، پادرد، دردهای حاد و مزمن و... کمک‌کننده است.

وی تصریح کرد: طب سوزنی در درمان فلجی بدن که در اثر سکته و یا بیماری MS در افراد ایجاد می‌شود، نیز نقش اساسی دارد و توانمندی این افراد را تا حد مطلوبی افزایش می‌دهد، همچنین می‌توان از طب سوزنی در درمان بیماری‌های گوارشی، اعصاب و روان مانند تقویت حافظه، افسردگی، اضطراب، ضعف اعصاب، بیش‌فعالی، زودرنجی، روان‌پریشی و... استفاده کرد.

شیرمردی یادآور شد: بیماری‌های مربوط به ریه مانند برونشیت، آسم، آلرژی، سرفه‌های مقاوم به درمان و... نیز با استفاده از طب سوزنی قابل درمان است، همچنین در بیماری‌های پوستی مانند کهیر، اگزمای شدید، قرمزی صورت و گرمای بدن، پسوریازیس، جوش بدن یا صورت، زونا و... می‌توان برای درمان از طب سوزنی استفاده کرد.

این متخصص طب سنتی در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بنابراین گستره درمانی طب سوزنی بسیار وسیع است و در درمان بیماری‌هایی که طب سنتی ایران و یونان موثر واقع نمی‌شود، می‌توان از طب سوزنی بهره برد که بسیار هم موثر است حتی طب سوزنی پای پرانتزی و ایکس را نیز تا حد بالایی درمان می‌کند، همچنین در درمان پوکی استخوان، داغی کف پا که به درمان مقاوم است، لرزش دست‌ها، آلزایمر، پیشگیری از سکته قلبی، شانه منجمد و... تاثیر بالایی دارد، همچنین با استفاده از طب سوزنی می‌توان بیماری‌های زنان مانند عفونت زنانه، مشکلات یائسگی زودرس، افرادی که سقط جنین بالا دارند، ویار حاملگی، قاعدگی نامنظم و... را درمان کرد نکته مهم این است که طب سوزنی در درمان نازایی زنان تاثیر بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از طب سوزنی می‌توان از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها نیز پیشگیری کرد، برای مثال افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، می‌توانند از این روش برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف استفاده کنند، طب سوزنی حتی در رشد کودکان نیز موثر است و برای شاداب‌سازی بدن و صورت انسان و جلوگیری از ریزش مو نیز قابلیت استفاده دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha