• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1400112519787
  • خبرنگار : 71656

شمع تولد هنرمندان بهمن ماهی روشن شد

شمع تولد هنرمندان بهمن ماهی روشن شد

جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد بهمن ماه امروز ـ دوشنبه ـ ۲۵ بهمن ماه در مجموعه باغ زیبا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بار دیگر ماه جدید فرا رسید و هنرمندان پیشکسوت این بار نیز به بهانه تولدشان فرصت ملاقات با یکدیگر را به میزبانی موسسه هنرمندان پیشکسوت پیدا کردند.

این دورهمی‌ها که احتمال داده می‌شد با گسترده‌تر شدن شیوع سویه جدید ویروس کرونا شاید به تعویق بیافتد، امروز ـ دوشنبه ـ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور نزدیک به ۳۰ هنرمند در کنار محمود سالاری (معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، زهرا شمس (عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران) و نرگس معدنی‌پور (ریاست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران) برگزار شد.

ناظر پروتکل‌های بهداشتی، در بدو ورود به باغ زیبا، به همراه ماسک و الکل ایستاده بود و دمای بدن مهمانان را اندازه‌گیری می‌کرد.

شمعی برای هنرمندان متولد بهمن
تغییر ماسک هنرمندان در بدو ورود به باغ زیبا

در همین ارتباط سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت درباره تأثیر پیک ششم کرونا بر برنامه‌های موسسه به خبرنگار ایسنا گفت: «هنوز ستاد کرونا به ما چیزی اعلام نکرده است. ما جشن را همچنان برگزار می‌کنیم اما با رعایت سفت و سخت پروتکل‌های بهداشتی. هنرمندان از بدو ورود به در ماسکشان را عوض می‌کنند و دستانشان ضدعفونی می‌شود.»

او ادامه داد: «امیدواریم که مشکلی پیش نیاید ولی به هر حال ما تأکید کرده‌ایم که دوستانی که فکر می‌کنند حتی یک ذره مشکلی دارند، اصلا در این مراسم حاضر نشوند. روی این مسئله خیلی تأکید شده و هنرمندان نیز رعایت می‌کنند.»

شمعی برای هنرمندان متولد بهمن

شمعی برای هنرمندان متولد بهمن

اجرای مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد بهمن ماه به دنبال ابتلای مجری برنامه به کرونا ابتدا به سیدعباس عظیمی و سپس بیژن بنفشه‌خواه واگذار شد و حال و هوایی طنز به خود گرفت.

همچنان در این حوزه ناشناخته هستیم!

عظیمی در ابتدای این مراسم سخنرانی کرد و از جمال شورجه و محمد ساربان، دو هنرمندی که مدتی است با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، یاد کرد.

او ابراز امیدواری کرد که تعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با شهرداری به حداکثر ظرفیت خودش برسد. عظیمی اضافه کرد: «موسسه یک سرمایه بزرگ دارد و آن هم وجود شما هنرمندان است. ان‌شاءالله با حمایت‌های شهرداری بتوانیم برای شهر تهران در حوزه فرهنگ و هنر از ظرفیت پیشکسوتان استفاده کنیم.»

او با اشاره به خاطره‌ جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: «هنوز هم خیلی‌ها موسسه ما را نمی‌شناسند. پس از ۱۰ سال فعالیت ما همچنان در این حوزه ناشناخته هستیم اما حضور چهره‌ها باعث شد تا در این حوزه شناخته شویم.»


شهرداری‌های مناطق در خدمت پیشکسوتان هستند

نرگس معدنی‌پور، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه به روی صحنه آمد و با سرمایه خواندن هنرمندان پیشکسوت اعلام کرد: «قطعا یکی از حوزه‌هایی که ما باید برای حمایت از آن وارد شویم، همین موسسه است. تلاش می‌کنیم در شهرداری تهران و موسسات مرتبط حتما در جهت حمایت از این موسسه حمایت کنند.»

او ادامه داد: «خوشحال می‌شویم در خدمت شما باشیم و از رهنمودهای شما استفاده کنیم مه در حوزه سیاست گذاری و نظارت بتوانیم بهتر عمل کنیم.»

در این مراسم که معاون امور هنری با تأخیر رسید، ابیاتی از حافظ خواند و در ادامه هدیه‌های پیشکسوتان بهمن ماهی توسط او به هنرمندان اعطا شد.

پول ندارم آموزشگاهم را مبله کنم

بهزاد فراهانی از هنرمندان حاضر در این مراسم هم تصریح کرد: «جایی را برای آموزش هنر پیدا کردم. پیش رییس سابق زیباسازی رفتم، قرار شد کمک کند. پیش رییس زیباسازی منطقه رفتم، او هم قرار شد کمک کند اما غیبش زد. الان دفترم حاضر است. دیگر پول ندارم مبله کنم.»

او با تشکر از مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت اظهار کرد: «این مرد، مرد بزرگی است. من خیلی قبل‌تر از اینکه مدیریت اینجا را برعهده بگیرند، می‌شناختمشان. تنها مدیری بود که وقتی به او سلام می‌کردی، از جایش بلند می‌شد و سلام می‌کرد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha