• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400112519859
  • خبرنگار : 50455

کارگروه استانی برنامه جبران و تثبیت یادگیری تشکیل شد

کارگروه استانی برنامه جبران و تثبیت یادگیری تشکیل شد

ایسنا/قم کارگروه استانی برنامه جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان دوره تحصیلی ابتدایی با حضور معاون ابتدایی اداره کل، سرپرست دانشگاه فرهنگیان قم و سایر اعضای کارگروه در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزارشد.

 مریم السادات پناهنده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت : شیوع ویروس کرونا و از دست رفتن فرصت آموزش حضوری دانش آموزان متاسفانه باعث کمرنگ شدن اثر بخشی آموزش گردیده که لازم است هم معلمین و هم خانواده ها نسبت به این موضوع حساسیت ویژه داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه طرح جبران و تثبیت یادگیری برای دانش آموزان دارای سطوح عملکرد تحصیلی نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و با هدف مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانش آموزان دارای افت تحصیلی انجام می شود، گفت: در همین راستا کمیته تخصصی آموزشی و پرورشی در استان با هدف مداخله آموزشی و جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان دارای افت تحصیلی به منظور تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی این دانش آموزان تشکیل شده است و کمیته های متناظر در سطح شهرستانهای کهک و جعفریه، بخش خلجستان  و هم چنین مدارس با حضور اعضای شورای مدرسه تشکیل و برنامه های ابلاغی، اجرایی می شود.  

پناهنده گفت: این طرح در تمام مدارس ابتدایی برای دانش آموزان دارای سطوح عملکرد نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و قابل قبول لازم الاجرا می باشد.

معاون آموزش ابتدایی استان به مخاطبین طرح نیز اشاره کرد و گفت: دانش آموزان دوره اول ابتدایی دارای سطوح عملکرد نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و قابل قبول در دروس فارسی و ریاضی و دانش آموزان دوره دوم ابتدایی دارای سطوح عملکرد نیاز به آموزش و تلاش بیشتر و قابل قبول در دروس فارسی، ریاضی و علوم تجربی مشمول این طرح هستند.

پناهنده ادامه داد : نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان  می توانند بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزان  و بهره مندی از حرکت جهادی از پتانسیل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان  و همچنین بسیج دانش آموزی و فرهنگی استان نیز در اجرای طرح استفاده کنند.

وی تلاش و همکاری خانواده ها در همراهی آموزشی و پرورشی مدارس را شایسته تقدیر دانست و گفت : آنچه که از خانواده ها انتظار می رود کمک منطقی و دلسوزانه  و نظارت دقیق در انجام تکالیف و راهنمایی شایسته دانش آموزان  با هماهنگی معلم مربوطه است که مع الاسف برخی از خانواده های در این مسیر بدون بهره گیری از تخصص معلمی شرایط آموزش و یادگیری را برای فرزندان خود سخت تر می کنند.

وی در همین راستا افزود : انتظار می رود اولیاء نسبت به حضور دانش آموزان در کلاس های آنلاین و یا حضوری با رعایت شرایط و دستورالعمل های کرونایی حساسیت به خرج داده و با رعایت دقیق تمامی جوانب آموزش و مشورت با مدیر و معلمین فرزندان خود نسبت به تشویق  دانش آموزان در تقویت آموزش، تعمیق و تثبیت یادگیری  و انجام به موقع تکالیف اقدامات شایسته انجام دهند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرای اقدامات و فعالیت های اثر بخش توسط دست اندرکاران امر، شرایط بهبود، ارتقاء و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بیش از پیش فراهم شود.  

یادآور می شود در حاشیه این برنامه  دکتر محمد پور سرپرست دانشکاه فرهنگیان قم با بیان نظراتی آمادگی دانشگاه فرهنگیان را برای انجام ماموریت مذکوربر اساس زمان بندی های مناسب اعلام نمود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha