• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1400112519973
  • خبرنگار : 30165

نایب رییس هیئت اجرایی جشنواره رازی مطرح کرد

استقبال ۲ برابری از جشنواره امسال رازی/تربیت سالانه ۷ هزار پزشک در کشور

استقبال ۲ برابری از جشنواره امسال رازی/تربیت سالانه ۷ هزار پزشک در کشور
عکس آرشیوی است

نایب رییس هیئت اجرایی بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با بیان اینکه امسال شرکت‌کنندگان جشنواره دو برابر سال گذشته بود و از ۴۰۰ نفر به ۸۰۰ نفر رسید، گفت: از این تعداد ۴۰۰ نفر حائز شرایط بررسی شدند و از میان آن‌ها ۳۶ نفر مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، دکتر ناصر سیم‌فروش در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی که روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه جاری در محل سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان این‌که در گذشته می‌گفتند که دین افیون ملت‌ها است، ولی جمهوری اسلامی ایران به زیباترین شکل نشان داد که اسلام بهترین مدافع علم، علما و دانشمندان است، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان قطب پزشکی منطقه و در جهان می‌درخشد و بالندگی پزشکان ما در مجامع پزشکی بین‌المللی و در زمینه تحقیقات زبان‌زد است و الگویی برای همه کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردها ادغام علوم پزشکی در وزارت بهداشت بوده است. پیش از انقلاب سالی ۸۰۰ پزشک تربیت می شد که به خارج می‌رفتند، ولی در حال حاضر سالانه ۷ هزار پزشک تربیت می‌شوند. اگر این تعداد پزشک تربیت نشده بود، الان در کرونا ما چه می‌کردیم؟!

دکتر سیم فروش با بیان اینکه حتی در زمان جنگ ارتباط دانشمندان ایران با مجامع علمی دنیا قطع نشد، رشد تحقیقات را بی‌نظیر دانست و خاطر نشان کرد: در ابتدا بسیاری از رشته‌ها مثل رشته‌ جراحی‌های زنان را در ایران نداشتیم و خانم‌ها در مشقت بودند. در حال حاضر رشد چشمگیری در رشته‌های مختلف پزشکی کشور ایجاد شده است.

وی با اشاره به ذخیره ارزی که به واسطه تربیت متخصصان ایجاد شده، گفت: اوایل انقلاب ۱۰۰ هزار دلار برای هر عمل پیوند به جیب آمریکا می‌رفت. در حال حاضر با انجام ۵۰ هزار پیوند، سالانه میلیون‌ها دلار فقط در یک زمینه ذخیره ارزی شده است.

وی با اشاره به توریسم آموزشی و دوره‌های فلوشیپی که در ایران برگزار می‌شود، گفت: در ایران‌هم در زمینه توریسم آموزشی و هم توریسم درمانی اقدامات چشمگیری انجام شده است.

نایب رییس جشنواره علوم پزشکی رازی، مراکز تحقیقاتی و فناوری را یکی از برکات دانست و اظهار کرد: مراکز تحقیقاتی ما توسط متخصصان جوان اداره می‌شود و نتایج آن را ما دیدیم و لمس کردیم و در دنیا زبان‌زد هستند.

به گزارش ایسنا، بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه جاری با حضور دکتر محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در محل سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و از محققان جوان و فعالان فناوری و تولید دانش در این جشنواره تقدیر به عمل آمد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha