• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400112520026
  • منبع : نمایندگی همدان

نماینده همدان در مجلس:

بهره برداری تصفیه خانه سد تالوار تنش آبی همدان را مرتفع می‌کند

بهره برداری تصفیه خانه سد تالوار تنش آبی همدان را مرتفع می‌کند

ایسنا/همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات عمرانی تصفیه خانه سد تالوار در حال پیشرفت است تا به زودی آب‌های سد تالوار و خالقوردی در آن تصفیه و مشکل تنش آب همدان مرتفع شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه پروژه آبرسانی سد تالوار، با اشاره به اینکه کارهای زیادی در رابطه با سد تالوار انجام شده است، افزود: ۱۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری آب از سد تالوار تا نزدیکی همدان انجام شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین قسمت این پروژه تصفیه خانه است، اضافه کرد: این قسمت از پروژه با زحمات و هزینه فراوان در حال پیشرفت است تا به زودی آب‌های سد تالوار و خالوردی در آن تصفیه و مشکل تنش آب همدان مرتفع شود.

فلاحی تصریح کرد: با اهتمام وزیر نیرو و پیگیری‌های انجام شده از طرف استان در نشست مجمع نمایندگان برآورد هزینه اتمام این پروژه به ریاست جمهوری اعلام شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با اشاره به اینکه تصفیه آب در این پروژه هزینه بسیار بالایی داشته است، اظهار کرد: از مردم تقاضا می‌کنیم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا بتوانیم آب شرب آنها را تامین کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: آب این تصفیه خانه تنها آب برخی از شهرهای همدان، بهار، کبودراهنگ، مریانج، فامنین و بعضی از روستاها را تامین می‌کند بنابراین امیدواریم هم ‌استانی‌ها نهایت صرفه جویی را در مصرف آب داشته باشند.

فلاحی در رابطه با موانع اجرای طرح نیز گفت: مصوبه سفر مقام معظم رهبری به استان از سال ۸۳ تامین منابع آب پایدار بوده و قرارگاه خاتم با دو موسسه در حال اجرای پروژه بودند اما در چهار سال اخیر پیگیری کار نزدیک به صفر شد و تامین هزینه‌ها دنبال نشد و با توجه به اینکه امروز تنش آبی بسیار مهم است این مسئله باید هر چه سریع‌تر حل شود.

وی با بیان اینکه سد تالوار قسمتی از منبع آب همدان را تامین می‌کند، تصریح کرد: ۱۶ میلیون متر مکعب آبی که از این سد تامین می‌شود برای رفع تنش آبی همدان کافی نیست و منابع دیگر نیز باید برای این امر در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha