• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400112520027
  • خبرنگار : 71404

نگاه روزنامه‌ها به گپ و گفت بایدن و پوتین

نگاه روزنامه‌ها به گپ و گفت بایدن و پوتین

دیپلماسی هراسی و توجه به اوکراین و تنش هایش، توجه به انتخابات امریکا و جوان تر شدن پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها در ازای نگهداری از نوه هایشان از مهم ترین سوژه های روزنامه های جهان در روز دوشنبه، ۲۵ بهمن ماه هستند.

به گزارش ایسنا، در شرح مهم ترین اخبار روزنامه های دوشنبه ـ ۲۵ بهمن ماه ـ به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ آمده است:

دیپلماسی هراسی

نگاه روزنامه های امروز جهان باز به اوکراین است، به گپ و گوی بایدن و پوتین. روزنامه وال ستریت جورنال هم در آمریکا. بایدن، درباره بهای سنگین حمله به اوکراین، هشدار داشت و این که دیپلماسی راه حل بحران ترجیح می دهد اما آماده اجرای سناریوهای دیگر هم هست. رئیس جمهوری روسیه ولادیمیر پوتین، هرگونه قصد حمله را رد می کند. او این را هفته پیش به امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، گفته است و اکنون به جو بایدن هم پای تلفن می گوید: روزنامه انگلیسی تلگراف هم نوشت: روسیه می گوید ایجاد هراس از حمله روسیه، از سوی غرب، خیال پردازی آن سوی و غربی ها است.

راه هموار

نگاه روزنامه گاردین، چون دیگر روزنامه های انگلیس و نیویورک تایمز  در آمریکا هم به انتخابات آمریکاست. سارا پیلن، زنی بود که راه  را برای صعود دانالد ترامپ، از سوی حزب جمهوری خواه، هموار کرد. اکنون پرسش این است، در انتخابات رئیس جمهوری در راه آمریکا، باز چنین خواهد کرد. اکنون او در دادگاهی در نیویورک، مورد پرسش است. می گوید: ترامپ دیگر بت او نیست و در سال های پنجاه زندگی درباره حضور خود در  انتخابات می گوید که درهای حزب جمهوری خواه همیشه باز است.

*** از حاشیه خبرها

کاهش سن

گاردین، روزنامه انگلیسی هم نوشته است: «دکتر والریا باردون» در پژوهشی که ارائه داد، اثرهای نوه ها را بر سن و عمر پدر و مادربزرگ ها تحلیل کرده است. این پژوهش می گوید شصت و پنج درصد مادر و پدربزرگ هایی که به مراقبت از نوه های خود پرداخته اند حس می کنند نزدیک به ۲.۶ دهم سال جوان تر شده اند. پژوهش دیگر از سوی پروفسور سسیلیا توماسینی می گوید این حس جوان تر شدن، نه کودکان که خود مادر و پدربزرگ ها در مراقبت از آن ها عامل آن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha