• سه‌شنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400112620251
  • منبع : نمایندگی اردبیل

شهردار اردبیل:

وضعیت پروژه های شهری اردبیل تشریح شد

 وضعیت پروژه های شهری اردبیل تشریح شد

ایسنا/اردبیل شهردار اردبیل گفت: در سال آینده احداث پل زیرگذر حافظ و ججین پیش بینی شده که امیدواریم به موقع این پروژه ها اجرایی و عملیاتی شود.

محمود صفری در گفتگو با ایسنا، به پروژه های زیرسازی حوزه فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و اظهار کرد: در این بخش نیز ما با افزایش 17 برابری اعتبارات روبرو هستیم که اهتمام جدی بر توسعه برنامه ها در این بخش داریم.

صفری هدایت آب های سطحی را در شهر اردبیل با توجه به ضعف شبکه فاضلاب ضروری دانست و بیان کرد: ظرفیت فاضلاب اردبیل جوابگوی توسعه شهر نیست و قرار شده از منابع مختلف برای توسعه شبکه فاضلاب اردبیل منابع نقدی تامین شود و ما نیز به نوبه خود در هدایت آب های سطحی طرح های خوبی را اجرا می کنیم.

وی در مورد طرح جامع پسماند شهر اردبیل گفت: با عقد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا قرار شده مطالعات این طرح در زمینی به مساحت 22 هکتار آغاز شود تا در سه مرحله بازیافت و تفکیک زباله و همچنین دفع اصولی زباله های عفونی مورد توجه قرار گرفته و با 47 میلیارد تومان آغاز اجرای این طرح را در اردبیل شاهد باشیم.

شهردار اردبیل ادامه داد: برای زیباسازی شهر اردبیل اعتبارات تا 115 درصد رشد یافته و در حوزه ساماندهی مشاغل، پارکینگ ها و همچنین نمایشگاه ها و همسطح سازی آرامستان ها 70 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

صفری دغدغه استاندار اردبیل را در انتقال مشاغل مزاحم به ویژه آهن فروشان یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه اقدامات خوبی آغاز شده تا در مسیر کورائیم شهرک صنوف راه اندازی شود.

وی از ساماندهی ورودی شهرها نیز خبر داد و تصریح کرد: با بازنگری طرح های موجود سعی می کنیم تا در هر چهار ورودی شهر با صبغه معنوی، مذهبی و گردشگری اردبیل طرح های مناسبی اجرا شود.

شهردار اردبیل از تملک باغ ارتش و بسیج خبر داد و گفت: با پرداخت هزینه به دادگستری فرآیند قانونی در این زمینه انجام می شود تا باغ شریعت و پادگان اردبیل آزادسازی شده و 6 هکتار تملک زمین برای احداث دو پارک در محلات سیزده گانه اردبیل به انجام برسد.

صفری افزود پل جام جم تا عید نوروز افتتاح خواهد شد و پل نیایش نیز با پیشرفت 40 درصد شهریور سال آینده آماده بهره برداری می شود.

وی از احداث پل بسیج و کلنگ زنی آن در فروردین ماه خبر داد و اظهار کرد: زیرگذر حافظ نیز به همت بنیاد مسکن و در قالب توافق و تهاتر انجام شده اجرایی خواهد شد.

شهردار اردبیل بیان کرد: 700 میلیارد تومان مبلغ توافقات شهرداری است که 500 میلیارد تومان آن تامین شده تا با تحویل زمین امکان اجرای برخی از طرح ها و پروژه ها در مناطق مختلف شهری فراهم آید.

صفری از توسعه ناوگان اتوبوس و نوسازی آن به ارزش 60 میلیارد تومان خبر داد و خاطرنشان کرد شهرداری اردبیل 500 میلیارد تومان بدهی دارد که در این پنج ماه یک سوم این بدهی ها به ویژه برای تامین اجتماعی و بانک شهر پرداخت شده است.

وی بدهی 110 میلیارد تومانی شهرداری را به تامین اجتماعی یادآور شد و گفت: تا شب عید بخش عظیمی از این بدهی تا تسویه شده و فعالیت ها سامان می یابد.

شهردار اردبیل به بازنشستگی نیروهای باسابقه 30 سال و تعیین تکلیف 241 نفر نیروی ایثارگر و 300 نفر نیروی قراردادی شهرداری با تبدیل وضعیت خبر داد و گفت: با تحویل شهرک کوثر و برخی از شهرک های اقماری سعی داریم تا ارائه خدمات به شهروندان این شهرک ها افزایش یابد.

صفری با اشاره به خرید ماشین آلات جدید بعد از گذشت 12 سال برای شهرداری اردبیل خبر داد و افزود: به دنبال بارش سنگین برف در شهر اردبیل ما موفق شدیم دستگاه های سنگین برفروبی را برای اردبیل خریداری کنیم.

وی از استاندار اردبیل و نمایندگان خواست؛ پیگیر افزایش سهم شهرداری های استان از محل ارزش افزوده بوده و در کنار آن منابع دولتی را برای اجرای طرح های نیمه تمام در مجموعه عمران شهری اختصاص دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha