• سه‌شنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400112620362
  • خبرنگار : 71129

آمریکا رئیس‌جمهور سابق هندوراس را می‌خواهد

آمریکا رئیس‌جمهور سابق هندوراس را می‌خواهد

تعداد زیادی از افسران پلیس هندوراس پس از درخواست ایالات متحده از دولت برای دستگیری و استرداد متحد اصلی واشنگتن در منطقه، خانه خوان اورلاندو ارناندز، رئیس جمهوری سابق هندوراس را محاصره کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چندین ماه است که گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه ایالات متحده درخواست استرداد ارناندز را دارد، در میان اتهامات مبنی بر تبانی وی با قاچاقچیان مواد مخدر زمانیکه این سمت را ترک کرد، در حال انتشار است.

سیومارا کاسترو، رهبر چپ‌گرایان هندوراس ماه گذشته میلادی به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد.

دولت واشنگتن قبلا ارناندز را در فهرست سیاه خود قرار داده و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده همین ماه اعلام کرد که گزارش‌هایی معتبر از این مساله وجود دارد که رئیس جمهوری سابق هندوراس در فساد گسترده شامل انجام یا تسهیل فساد و قاچاق مواد مخدر دست داشته است.

وکیل رئیس جمهوری سابق این کشور آمریکای مرکزی نیز گفته که موکلش در داخل منزل مسکونی محاصره شده و حکم دستگیری وی به این دلیل غیرقانونی است که او هنوز به عنوان عضوی از پارلمان منطقه‌ای آمریکای مرکزی مصونیت قضایی دارد.

وزارت خارجه هندوراس اوایل روز دوشنبه اعلام کرد سفارت ایالات متحده بدون نام بردن از یک سیاستمدار هندوراسی که موضوع درخواست استرداد وی به ایالات متحده است، چنین درخواستی را مطرح کرده بود.

یک مقام ارشد هندوراس که خواست نامش فاش نشود، نیز گفت که ایالات متحده خواهان دستگیری موقت خوان اورلاندو ارناندز، رئیس جمهوری سابق است تا او به آمریکا مسترد شود.

همچنین "ملوین دوارته"، سخنگوی قوه قضاییه هندوراس، گفت که دادگاه عالی قرار است ساعت ۹:۳۰ صبح امروز (سه شنبه) به وقت محلی تشکیل جلسه دهد تا یک قاضی برای نظارت بر پرونده استرداد ارناندز تعیین شود.

سال گذشته میلادی، یک قاضی در ایالات متحده برادر رئیس جمهوری سابق هندوراس را به جرم قاچاق مواد مخدر به حبس ابد محکوم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha