• سه‌شنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400112620477
  • خبرنگار : 71660

پادشاه تایلند زیر ذره‌بین دولت آلمان

پادشاه تایلند زیر ذره‌بین دولت آلمان

به نظر می‌رسد پادشاه تایلند با چالش‌هایی در آلمان مواجه شده است؛ بازرسان محلی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا او مالیات بر ارث خود را در بایرن، جایی که این پادشاه جنوب شرقی آسیا بیشتر وقت خود را در آنجا سپری می‌کند، پرداخت کرده است یا خیر.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، «ماها واجیرالونگکورن»، پادشاه تایلند اکثر اوقاتش را در بایرن آلمان به سر می‌برد و یک هتل لوکس را برای محل اقامتش اجاره کرده است.

«هایکو ماس»، وزیر امور خارجه وقت آلمان در اکتبر ۲۰۲۰ گفت: ما این را به صورت کاملا واضح اعلام کرده‌ایم که سیاست تایلند را نمی‌شود از داخل خاک آلمان پیش برد و بر تایلند حکمرانی کرد.

وی افزود: اگر مهمان‌هایی باشند که از داخل خاک ما بخواهند بر اوضاع کشور خودشان رسیدگی کنند، ما جلوی این رفتار را می‌گیریم.

پس از آن، دولت آلمان اعلام کرد که از تضمین‌هایی مبنی بر اینکه پادشاه واجیرالونگکورن، تجارت رسمی تایلند را در آلمان انجام نمی‌دهد، خشنود است و از آنجایی که پادشاه در طول سال ۲۰۲۱ از آلمان دور ماند، وضعیت تا حدودی آرام شد. اما توجه به فعالیت‌های پادشاه مجددا مورد توجه قرار گرفته است.

در حال حاضر شواهد نشان می‌دهد که بازرسان محلی در حال بررسی امور مالیاتی این پادشاه در خانه دومش در "توتزینگ" هستند که بنابر گزارش‌ها او این خانه را چندین سال پیش به قیمت ۱۰ میلیون یورو خریداری کرده است. همچنین، سوالاتی درخصوص اینکه آیا او باید پس از مرگ پدرش «بهومیبول آدولیادج» مالیات بر ارث را پرداخت می‌کرد یا خیر، وجود دارد.

بنا بر گزارش ها، پادشاه واجیرالونگکورن حدود ۱۰.۶ میلیارد دلار ارث از پدرش دریافت کرده است. طبق قوانین آلمان، مالیات بر ارث ۳۰ درصد است، به این معنی که پادشاه می‌تواند نزدیک به ۳ میلیارد دلار به دولت آلمان بدهکار باشد.

اداره مالیات بایرن به علت حفظ قوانین و حریم خصوصی از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha