• سه‌شنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400112620494
  • خبرنگار : 71660

یک گروه حقوق بشری خشونت ارتش میانمار را "جنایات جنگی" دانست

یک گروه حقوق بشری خشونت ارتش میانمار را "جنایات جنگی" دانست

بر اساس گزارشی که هشدار می‌دهد جنایات و خشونت اخیر در شرق میانمار ممکن است "جنایات جنگی" باشد، ارتش میانمار غیرنظامیان را ربوده و آن‌ها را مجبور به کار به عنوان "سپر انسانی" کرده است؛ همچنین این ارتش به خانه‌ها و کلیساها حمله کرده و چندین قتل عام را ترتیب داده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، این گزارش که توسط گروه حقوق بشر "فورتیفای رایتس" که در میانمار تاسیس شده است، تخلفات ارتش این کشور را در ایالت کارنی، که به ایالت "کایا" نیز معروف است، نشان می‌دهد؛ منطقه‌ای که شاهد درگیری‌های شدید بین ارتش و گروه‌های مخالف کودتای نظامی سال گذشته بوده است.

این ارتش در ایالت کارنی با مقاومت شدیدی روبرو شده است و برای سرکوب مخالفان با خشونتی وحشیانه پاسخ داده است.

این گزارش شامل ادعاهایی است مبنی بر اینکه ارتش از غیرنظامیان به عنوان "سپر انسانی" و به عنوان "نیروی کار اجباری" استفاده می کند؛ ادعاهایی که در سایر نقاط کشور از جمله در "ایالت چین" در میانمار نیز گزارش شده است.

یک دانش‌آموز ۱۸ ساله از محله "مو بای"، واقع در مرز بین ایالت‌های کارنی و شان، به مصاحبه‌کنندگان گفت که او به همراه عمویش و دو مرد دیگر در اوایل ژوئن ۲۰۲۱ دستگیر شدند و به عنوان "سپر انسانی" در درگیری‌ها مورد استفاده قرار گرفتند.

سازمان‌های بین‌المللی متعددی نسبت به جنایات اخیر در کارنی، از جمله قتل عام دست کم ۴۰ غیرنظامی در شب کریسمس، از جمله یک کودک و دو حامی بشردوستانه که با پویش  " Save the Children" در نزدیکی روستای موسو در هپروسو کار می‌کردند، ابراز نگرانی کرده‌اند. قربانیان این جنایات کشته و سوزانده شدند.

همچنین چندی پیش  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در سفر خود به استرالیا برای شرکت درنشست کوآد (استرالیا، هند، ژاپن و آمریکا) گفت: فکر می‌کنم واضح است که تحولات میانمار "عمیقا نگران‌کننده" است. شاهد دو برابر شدن سرکوب و خشونت شورای نظامی این کشور بوده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha