• چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400112720880
  • خبرنگار : 50212

استقبال ضعیف کودکان استان مرکزی از تزریق واکسن کرونا

استقبال ضعیف کودکان استان مرکزی از تزریق واکسن کرونا

ایسنا/مرکزی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از ضعیف بودن میزان استقبال از تزریق واکسن کودکان در استان مرکزی از ابتدای اجرای طرح واکسینه شدن کودکان علیه کرونا تاکنون خبر داد.

دکتر علی علیمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کودکان، حدود ۱۸ درصد سنین ۹ الی ۱۲ سال و ۹ درصد سنین پنج تا ۹ سال استان علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه میزان واکسیناسیون کودکان استان با میانگین کشوری تطابق دارد، افزوذ: انتظار می‌رفت استقبال بیشتری از جامعه هدفی که برای واکسینه شدن کودکان در نظر گرفته شده بود صورت گیرد که تاکنون محقق نشده است.

او افزود: به نظر می‌رسد ترس کاذب در والدین مخصوصا برای گروه سنی پنج تا ۹ سال مانع استقبال از واکسیناسیون کودکان شود و تصور کنند که واکسن عوارضی برای آنها داشته باشد در حالیکه این ترس و استرس کاذب و غیرواقعی است.

دکتر علیمحمدی افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت و اطمینان از اینکه واکسن کودکان امن و موثر است، دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای کودکان تزریق می‌شود که به صورت تزریق دو دُز و طبق روال انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: اُمیکرون سرعت انتقال بسیار زیادی دارد و اگر در برابر آن کوتاهی شده و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، ضربه سخت و مهلکی خواهیم خورد که شاید جبران آن بسیار مشکل‌تر از موج‌های قبلی باشد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی اراک در ادامه با تاکید بر اینکه در افرادی که سه دُز واکسن کروناویروس را دریافت کرده باشند تنها ۱۰ درصد احتمال ابتلا به کرونا وجود دارد و ۹۰ درصد پیشگیری خواهد شد، اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون دُز اول واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۱۲ سال استان مرکزی به  ۹۴.۵ درصد و دُز دوم به ۸۷ درصد و دُز سوم به ۳۹ درصد رسیده است.

وی از مردم خواست ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک از حضور در دورهمی‌ها و تجمعات نسبت به تکمیل فرآیند واکسیناسیون اقدام کنند که کمک فراوانی به قطع زنجیره سرایت ویروس خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha