• چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400112721082
  • خبرنگار : 71583

خبرهایی از سینما و تئاتر

از تمدید جشنواره فیلم کوتاه سایه تا خبرهایی از جشنواره تعزیه و آغاز تمرین یک تله تئاتر از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

بخش رقابتی و ارسال اثر سیزدهمین دوره‌ جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه ‌«سایه» تا 15 اسفند ماه تمدید شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و ارتباط با رسانه جشنواره ملی «سایه»، با توجه به درخواست‌های دانشجویان و استقبال علاقمندان از جشنواره، مهلت ارسال اثر به «بخش رقابتی» سیزدهمین دوره‌ جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه ‌«سایه» تا 15 اسفندماه ۱۴۰۰ تمدید شد. 

بر این اساس، دانشجویان سراسر کشور و علاقمندان تا پایان روز کاری 15 اسفندماه فرصت دارند آثار خود را برای جشنواره «سایه» ارسال کنند. 

سیزدهمین دوره‌ جشنواره‌ دانشجویی فیلم کوتاه «سایه» به همت انجمن علمی سینما و کانون فیلم با همکاری معاونت دانشجویی-فرهنگی و گروه سینمای دانشکده‌ هنر ‌دانشگاه سوره با رویکرد توجه به سینمای مستقل دانشحویی و کشف استعداد فیلم‌سازان دانشجو و معرفی خلاقیت‌های دانشجویی در سینمای کوتاه، از اسفند ماه 1400 الی اردیبهشت 1401 به دبیری محمدحسین یاوری برگزار می‌شود.

همچنین، سیزدهمین جشنواره‌ دانشجویی فیلم کوتاه «سایه» در بخش رقابتی با موضوع «آزاد» در شاخه‌های داستانی، مستند و تجربی، پذیرای فیلم‌های دانشجویان از سراسر کشور است.

علاقه‌مندان برای اطلاع از جزییات بیشتر و شرکت در جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «سایه» به سایت sayehfest.ir  مراجعه و فرم ثبت نامی در جشنواره را به دقت پر کرده و تمامی فیلدهای موردنظر را تکمیل کنند.

سیزدهمین دوره‌ جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه ‌«سایه» از اسفند ماه 1400 الی اردیبهشت 1401 به دبیری محمدحسین یاوری برگزار می‌شود.

دومین جشنواره سراسری عصر تعزیه برگزار می شود

دومین جشنواره سراسری عصر تعزیه از روز 27 بهمن تا سوم اسفند در در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

 در پی برگزاری موفق  نخستین دوره مسابقه سراسری عصر تعزیه در پردیس تئاتر تهران که با استقبال تعزیه خوانان برگزار شد دومین دوره این مسابقه نیز به میزبانی پردیس تئاتر تهران  و با مشارکت مجمع تعزیه آل طاها و کانون تعزیه منهاج و ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر با حضور ١٢٠شرکت کننده در پردیس تئاتر تهران  برگزار می شود.

زمانبندی اجرای این برنامه در مرحله مقدماتی که 4 روز به طول می‌کشد در روزهای 27 و 28 بهمن از ساعت 14 تا 20 و روزهای 29 و 30 از ساعت 10 صبح تا 18 و ساعت مراحل نیمه نهایی و نهایی از 10 صبح تا ساعت 20 است.

در این دوره شرکت کنندگان منتخب درسه مرحله مقدماتی،نیمه نهایی و نهایی در رشته های امام خوانی، تخت خوانی ، ترومپت ،جوان خوانی، زنانه خوانی،  طبل ریز، سرپا خوانی، شهادت خوانی،طفل خوانی، در حضور هییت داوران به رقابت می‌پردازند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات به پردیس تئاتر تهران به آدرس بزرگراه امام علی (ع)، اتوبان شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان بقایی مراجعه و یا با تلفن 33034210تماس بگیرند.

تمرین تله تئاتر «شام یکشنبه» آغاز شد

تمرین تله تئاتر «شام یکشنبه» به کارگردانی محمد قنبری آغاز شد.
تصویربرداری این تله تئاتر با بازی ایوب آقاخانی و روشنک گرامی به زودی با مدیریت فیلمبرداری کوهیار کلاری آغاز می‌شود.
محمد قنبری پیش از این تله تئاترهای «یک آشنایی ساده» و «سهم زن» را کارگردانی کرده است که در سامانه تیوال در حال پخش است.
«شام یکشنبه» نمایشنامه‌ای است با لایه‌های کمدی رمانتیک، که بستری از ناملایمات اجتماعی خانوادگی را روایت می کند.
این تله تئاتر درباره مادری به نام ویولت است که دوبار طلاق گرفته و مخالف ازدواج پسرش به نام چارلی است.
 «شام یکشنبه» به نویسندگی دیانا گرنت و ترجمه‌ی معین محب علیان؛  توسط ایوب آقاخانی بازنویسی و دراماتورژی شده است. 
همچنین سیامک کاری‌نژاد طراحی صحنه و ماهرخ سلیمانی پور طراحی لباس این تله تئاتر را بر عهده دارند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha