• چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400112721333
  • خبرنگار : 71145

پوتین: روسیه و برزیل خواهان نظام جهانی چند قطبی با استناد به قانون بین‌المللی هستند

پوتین: روسیه و برزیل خواهان نظام جهانی چند قطبی با استناد به قانون بین‌المللی هستند

رئیس‌جمهوری روسیه در پایان دیدارش با همتای برزیلی گفت، روسیه و برزیل خواهان ایجاد نظام جهانی چند قطبی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آر تی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در پایان دیدار با ژایر بولسونارو، همتای برزیلی گفت: دو کشور خواهان تجلی نظام جهانی چند قطبی با استناد به قانون جهانی در سایه نقش هماهنگ سازمان ملل هستند.

پوتین افزود: دو طرف بر اصول چند جانبه و حل درگیری‌ها به شیوه‌های سیاسی و دیپلماتیک پایبند هستند.

رئیس‌جمهوری روسیه اشاره کرد، مذاکرات از نزدیکی دیدگاه‌های دو کشور یا تطابق آنها در قبال بسیاری از مسائل جهانی و منطقه‌ای پرده برداشت و مذاکرات میان دو طرف در سطح وزیران خارجه و دفاع کارآمد و فعال بود.

پوتین بر عزم کشورش برای همکاری با برزیل پیرامون تمامی بندهای برنامه‌های بین‌المللی با در نظر گرفتن برزیل به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت طی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تاکید کرد.

او همچنین به نیت مسکو برای ادامه همکاری فعال با شرکای برزیلی در چارچوب گروه بریکس به عنوان گروه بین‌المللی مورد احترام که جایگاه والایی در جهان معاصر و چند جانبه دارد و نقش بزرگی در اقتصاد جهانی ایفا می‌کند، اشاره کرد.

پوتین از بولسونارو برای همکاری با او تشکر کرد و گفت، این مذاکرات موجب تقویت روابط روسیه و بزریل در جهت منافع دو ملت می‌شود.

پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد، دیدارش با بولسونارو نتایج مثبتی داشته باشد.

او افزود: برزیل یکی از شرکای اصلی ماست، اگر نگویم که مهمترین شریک تجاری و اقتصادی ما در آمریکای لاتین است.

بولسونارو نیز تاکید کرد، سفرش به مسکو پیامی به جهان است که روابط بین برزیل و روسیه بسیار خوب است.

بولسونارو: البرازیل متضامنة مع جمیع الدول الداعیة للسلام

رئیس‌جمهوری برزیل بر همبستگی کشورش با تمام کشورهای خواهان صلح تاکید کرد و گفت: ما ارزش‌های ایمان و حمایت از خانواده را جمع کرده‌ایم و همانطور با تمام کشورهای حامی صلح که برای تحقق آن تلاش می‌کنند ابراز همبستگی داریم.

وی افزود: جهان خانه مشترک ماست. ما برای صلح دعا می‌کنیم و به کسانی که برای تحقق صلح تلاش می‌کنند، احترام می‌گذاریم. این مساله در نهایت به نفع منافع مشترک ماست.

رئیس‌جمهوری برزیل از همتای روس خود به دلیل حمایتش از حاکمیت برزیل بر منطقه جنگل‌های استوایی در حومه آمازون در سایه طرح برخی کشورها برای اعلام این منطقه به عنوان میراث کلی بشریت تشکر کرد.

بیانیه مشترک برزیل و روسیه

در بیانیه مشترک در نتیجه این دیدار، دو رئیس‌جمهوری نسبت به افزایش حالت بی‌ثباتی در سراسر جهان ابراز نگرانی کرده و حمایت خود را از حل و فصل بحران‌ها به شیوه‌های مسالمت‌آمیز طبق قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل ابراز داشتند.

در این بیانیه آمده است: پوتین و بولسونارو بر افزایش هماهنگی میان دو کشور در خصوص برنامه‌های شورای امنیت با هدف مشارکت در مقابله با تهدیدات علیه صلح و امنیت جهانی توافق کردند و بر حل مسالمت آمیز درگیری‌ها تاکید نمودند.

در این بیانیه همچنین عنوان شد: دو رئیس‌جمهوری به اهمیت اجرای معاهده منع فراگیر آزمایش‌های هسته‌ای اشاره کردند.

پوتین و بولسونارو همچنین بر لزوم تلاش مشترک برای منع رقابت تسلیحاتی در فضا و توجه به توسعه همکاری در زمینه فعالیت‌های مسالمت‌آمیز فضایی تاکید کردند.

دو رئیس‌جمهوری چشم‌اندازهای همکاری و تبادلات دو جانبه در زمینه‌ نظامی را بررسی و به اهمیت رایزنی‌ها در سطح وزارتخانه‌های خارجه و دفاع در چارچوب ۲+۲ که در چارچوب سفر امروز برگزار شد، اشاره کردند.

دو رهبر به امکانات گسترده توسعه همکاری و طرح‌ ابتکارات جدید در زمینه انرژی اشاره و تصمیم خود را برای تعمیق مذاکرات دوجانبه در خصوص استخراج نفت و گاز در میادین دریایی و نیز توسعه انرژی هیدروژنی و اتمی و نیز دیگر زمینه‌های همکاری علمی، آموزشی، بهداشتی و فرهنگی اعلام کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۰۹:۰۷

میزشون کجاست تو برزیل کرونا نبوده؟

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۱۴:۳۵

یعنی چی ، پس اون میز پوتین چی شد ...

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۱۴:۴۱

تزار بزرگ ، عالیجناب پوتین هرطوری دلش خواست رفتار میکنه ، شما هم ناراحتی برو شکایت کن ....

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۱۰:۱۶

فقط امریکا و یک قطب

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۳۱

جمهوری اسلامی در حل بحران اکراین خیلی بی تفاوت است باید نقش خود را ایفا کند

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۴۹

اینها چرا کنار هم نشسته اند!؟ آیا فقط روسای جمهور ایران و فرانسه ممکن بود کرونا انتقال دهند؟ .. معلوم شد نحوه ی استقبال پوتین از روسای دولت‌ها به میزان احساس نزدیکی بستگی دارد.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۱۳:۳۱

مطمئنا غیر از این نیست.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۱۳:۳۰

اتحاد برای تقابل با جهان تک قطبی صهیونیستی

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۱۴:۱۵

سلام ودرود برقهرمان بلامنازع جهان پوتین قهرمان ودلاور متعهد باشرف منصف متواصع مقتدرباشخصیت،،مرگ برتحریم کنندگان زبون پیمان شکن نجس قاتل وحامیان کثیف انها که حرفشان قرار دادشان از ... بروند درجشن رقص شمشیرال سعودشرکت وصبح جیره خودراچون نوری زاده ها و منا فقین ازصدام بگیرند

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۱۴:۱۸

چرامدیرسایت نطرات موافقان وحامیان پوتین درمعرص دیدقرار نمیدهدحلال زاده ها تمام نطرات رانشان میدهندخیانتکاران پول میگیرندوسلیقه ای خودشان مینویسندونشان میدهند،،

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۱۶:۴۶

آخرین باری که جهان چند قطبی بود اوضاع خیلی خوب پیش نرفت به عنوان مثال قرن نوزدهم که قدرت های بزرگ می ریختن سر ملت های ضعیف تر بدتر از الان یا جنگ های جهانی قرن بیستم جهان همیشه آرامش بیشتری در نظام های دو قطبی یا یک قطبی داشته چه در دوران باستان میانه و مدرن

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۱۹:۵۴

سگ زرد برادر شغاله پوتین و امسال آنها دنبال منافع خودشان هستند چرا زمانی که پرونده هسته ای ایران رفت به شورای امنیت روسیه وچین از حق وتوی خود استفاده نکردند

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۲۲:۰۲

پوتین ترسیده معلومه حرف از نطام چند قطبی میزنه درسته امریکا داره ضعیف میشه واز بین میره تا یکی دو سال دیگه ولی خوب حالا میخام بگم دادا جربزه میخاد که نداشتش.