• چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400112721342
  • خبرنگار : 71663

هشدار رژیم صهیونیستی درباره وخامت اوضاع در فلسطین در ابتدای ماه رمضان

هشدار رژیم صهیونیستی درباره وخامت اوضاع در فلسطین در ابتدای ماه رمضان

منابع امنیتی اسرائیلی درباره احتمال وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی در فلسطین با فرا رسیدن ماه رمضان هشدار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، براساس سندی که به دست رسانه‌ها رسیده است، فرمانده نیروهای رژیم صهیونیستی درکرانه باختری در پیامی برای فرماندهان عالی رتبه ارتش اسرائیل، هشدار داده که اوضاع امنیتی در قدس با فرا رسیدن ماه رمضان بسیار نگران کننده و احتمال آغاز ناآرامی‌ها زیاد باشد.

وی در این پیام افزوده است که ضرب الاجل اول ماه رمضان است و این هدفی است که نیروهای ارتش اسرائیل باید آماده باشند، به این امید که تشدید تنش بعدی با دفعه‌های قبل متفاوت باشد.

این فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی در انتهای پیام خود بر لزوم آمادگی نیروها تاکید کرد، چرا که به گفته وی جنگ امکان دارد در روزهای آینده شکل بگیرد.

شبکه  عبری زبان "کان" نیز در این زمینه اعلام کرد که این جنگ می‌تواند شورش در الشیخ جراح یا کوه معبد یا کشته شدن فلسطینی‌ها در رویارویی با نیروهای اسرائیلی یا در نتیجه ترور شروع شود.

کرانه باختری اخیرا شاهد افزایش تنش به شکل فزآینده‌ای است که این تنش‌ها ناشی از اقدامات نیروهای رژیم صهیونیستی و خشونت شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان است.

پیشتر روز سه شنبه یک جوان فلسطینی (۲۰ ساله) اهل روستای کفرعین در شمال رام الله (مرکز کرانه باختری) در ورودی روستای نبی صالح در مجاورت روستای خود به ضرب گلوله ارتش اسرائیل شهید شد.

در هشت فوریه نیز ارتش رژیم صهیونیستی با تیراندازی به یک خودرو در شهر نابلس، سه شهروند فلسطینی را به شهادت رساند.
محله الشیخ جراح در قدس شرقی اشغالی از روز یکشنبه شاهد درگیری میان فلسطینی‌ها از یک سو و نیروهای ارتش و شهرک نشینان صهیونیستی از سوی دیگر بوده است.

جدیدترین تشدید تنش در ماه رمضان سال گذشته و در پس‌زمینه تهاجم پلیس اسرائیل به مسجد الاقصی رخ داد که اوضاع را در اورشلیم، کرانه باختری و شهرهای عربی و مختلط داخل اسرائیل منفجر کرد.

در پی این تنش‌ها، جنگ ۱۱ روزه  جنبش مقاومت فلسطین(حماس) با رژیم صهیونیستی شکل گرفت که با میانجی‌گری مصر پایان یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha