• چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400112721367
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون سازمان محیط زیست:

ریالی از بودجه عمرانی سال جاری محیط زیست تاکنون تخصیص نیافته است

ریالی از بودجه عمرانی سال جاری محیط زیست تاکنون تخصیص نیافته است

ایسنا/اردبیل معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: با گذشت 11 ماه از سال از 700 میلیارد تومان بودجه عمرانی سازمان محیط زیست ریالی تخصیص نیافته است.

اصغر دانشیان در حاشیه معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلایل مختلف و با تاکید مسئولان پلیس فتا از گروه همکاران در سازمان محیط زیست خارج شدیم اما با علاقه و عشق فراوان پیگیر مطالبات و حق و حقوق پرسنل محیط زیست در مجلس و دولت هستیم.


وی تصریح کرد: بنده از جنس همین همکاران و محیط‌بانان پرتلاش سازمان محیط زیست هستم ولی انتظار داریم به دور از بداخلاقی در فضای مجازی اطلاع‌رسانی به شکل درست و صحیح انجام شود تا ما بتوانیم حق و حقوق واقعی پرسنل را از طریق مجلس و دولت پیگیری کنیم.


معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت:‌ در ماه‌های اخیر برخی مباحث غیراخلاقی و غیرواقعی علیه سازمان و مدیران آن مطرح شد که به هیچ وجه صحت نداشته و سازمان نیز چنین مباحثی را تأیید نمی‌کند.


دانشیان افزود: اینکه گفته می‌شود پایه حقوق مدیران این سازمان 14 میلیون تومان است و یا برخی بده بستان پشت پرده در این سازمان در حال انجام است، به دور از واقعیت بوده و نوعی بداخلاقی فضای مجازی است که امیدواریم افراد فعال در این فضا اجازه ندهند تا برخی مباحث غیرواقعی مطرح شده و سازمان را در مسیر واقعی به حاشیه براند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اواخر سال گذشته 300 میلیارد تومان از منابع سازمان حفاظت محیط زیست کسر کرده بودند که با پیگیری اوایل امسال این رقم به سازمان بازگشت خورد تا ما بتوانیم از حق و حقوق پرسنل سازمان حمایت کنیم.


دانشیان اضافه کرد: هر چند در این مسئله ما را خائن، جاسوس و گاه طرفدار مجلس و یا دولت لقب دادند اما خداوند را گواه می‌گیرم که در این مدت مسئولیت سعی کردیم تا مدافع حق و حقوق همکاران بوده و دغدغه بهبود معیشت و ارتقا حقوق آنها را مورد توجه قرار دهیم.


وی بیان کرد: امسال نیز در بودجه 300 میلیارد تومان برای افزایش حقوق محیط‌بانان در نظر گرفته شده بود که با رایزنی انجام شده با رئیس کمیسیون تلفیق قرار شد این مبلغ برای همه کارکنان محیط زیست اختصاص یابد تا بخشی از ضعف حقوق کارکنان محیط زیست که پایه حقوق آنها 7 تا 8 میلیون تومان است، به نوعی جبران شود.


دانشیان ادامه داد: با بررسی انجام شده حقوق تمامی کارکنان زیر نظر نهاد ریاست جمهوری نظیر سازمان محیط زیست، حقوق استخدامی، برنامه و بودجه، علمی و فناوری رئیس جمهور و... مبنای حقوق تفاوت چندانی نداشته و حکم کارگزینی کارکنان در پرداختی‌ها تفاوت فاحشی ندارد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: آنچه که گله‌مندی کارکنان را به دنبال داشته اضافه کاری و افزایش رفاهی در برخی از نهادها بوده که قرار شده تا حد زیادی این امر نیز به صورت عادلانه انجام شود.


دانشیان تصریح کرد: ما در 2 نوبت موفق شدیم برای کارکنان محیط زیست کارت یک میلیون تومانی تهیه و توزیع کنیم تا بخشی از دغدغه‌های رفاهی کارکنان محیط زیست برطرف شود.


معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست از افزایش حقوق کارکنان محیط زیست تا 3 میلیون تومان در اسفندماه خبر داد و گفت: برای عده‌ای از کارکنان سازمان محیط زیست در استان‌ها فوق‌العاده ویژه کمتر از 21 درصد اعمال شده بود که تا رقم 35 درصد قرار شده در حقوق اسفندماه اعمال ضرایب انجام و پرداختی تا 3 میلیون تومان به عنوان اضافه بر حقوق معمول به حساب کارکنان محیط زیست پرداخت شود.


وی افزود: همچنان افزایش حقوق تناسبی با تورم ایجاد شده در جامعه ندارد و ما این موضوع را به خوبی می‌دانیم ولی تا جایی که از دستمان بر می‌آید تلاشمان بر این است تا دغدغه معیشتی کارکنان و محیط‌بانان محیط زیست را رفع کنیم.


دانشیان با بیان اینکه از 700 میلیارد تومان بودجه عمرانی سازمان محیط زیست تاکنون ریالی تخصیص نیافته است، خاطر نشان کرد: ما برای خرید یک‌هزار و 200 دستگاه موتور قرارداد بستیم اما پولی تاکنون تخصیص نیافته و بنده از طریق صندوق توسعه ملی 16 میلیارد تومان اعتبار گرفتم تا صرف خرید این دستگاه‌ها و ماشین‌آلات شود.


وی با بیان اینکه 40 درصد خودروهای سازمان محیط زیست فرسوده بوده و کارآیی چندانی ندارد، اضافه کرد: به دولت پیشنهاد شده تا یک‌هزار و 200 دستگاه خودروی جدید برای سازمان محیط زیست خریداری شود که بخشی از آنها در بودجه سال آینده لحاظ شده است.


دانشیان بیان کرد: به هیچ وجه در پیگیری‌ مسایل مالی و اعتباری کم فروشی نکردیم ولی تخصیص‌ها از طریق سازمان برنامه و بودجه بسیار پایین است و بخشی از منابع نیز به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان‌ها اختصاص یافته که همین امر دست دولت را در تزریق اعتبارات بسته است.


معاون سازمان محیط زیست ادامه داد: بودجه سال آینده هر چند انقباضی بسته شده اما در ابعاد مختلف امیدواریم افزایش حقوق،‌ رفاهی و اضافه کار کارکنان در کنار خرید تجهیزات و امکانات برای سازمان محیط زیست مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha