• پنجشنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400112821557
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

توسط خادمیاران رضوی در خراسان جنوبی:

بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال خدمت در رزمایش کمک‌های مومنانه ارائه شد

بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال خدمت در رزمایش کمک‌های مومنانه ارائه شد

ایسنا/خراسان جنوبی دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان جنوبی از فعالیت ۱۹ کانون تخصصی و ۱۴۰ کانون عمومی خدمت رضوی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مجموعه خادمیاری در این دو سال که همراه با شیوع کرونا و تورم در کشور بود اقدامات خوبی انجام دادند و سال گذشته بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال خدمت در رزمایش کمک‌های مومنانه ارائه شد.

محمدعلی ابراهیمی امروز پنج شنبه ۲۷ بهمن در دیدار اعضای شورای دبیرخانه کانون خدمت رضوی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح خادمیاری رضوی از سال ۹۵ شروع شده که وظیفه خادمیاران انجام خدمت به نام و یاد امام رضا(ع) و جلب رضایت آن حضرت در محل کار و زندگی شان است که با همان تخصص و علاقه ای که دارند به مردم خدمت رسانی کنند.

به گزارش ایسنا، دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان جنوبی تصریح کرد: امیدآفرینی در جامعه در بحث خادمیاری پیگیری می‌کنیم؛ تقویت شبکه خادمیاری، توانمندسازی مخاطبین، جلب مشارکت‌های مردمی، استمرار خدمت، هم‌افزایی درون بخشی و برون بخشی با نهادهای دولتی و مردمی، تکریم خدمت گیرندگان، اولویت بندی در برنامه ها، ایجاد حال و هوای امام رضایی و خدماتی که عموم مردم و علاقه مندان امام رضا(ع)، به نام حضرت و به نفع مردم با اولویت محرومین از دیگر اهداف کانون‌های خدمت رضوی است.

وی ادامه داد: عنواین خدمت خادمیاری رضوی در پنح عرصه فرهنگی، زیارتی، مشاوره ای، خدمت رسانی عمومی و وقف و نذر است و ذیل هر کدام گروه هایی مشخص شده است؛ در عرصه فرهنگی بحث‌های قرآنی، تبلیغ دینی، کتاب و کتابخانه، شعر و ادب، فرهنگ ایثار و شهادت، خانواده و تحکیم آن، فضای مجازی و ورزشی گنجانده شده است.

وی اظهار کرد: در عرصه زیارت نیز ترویج فرهنگ زیارت، اعزام زائر و خدمت به زائر انجام می شود همچنین در عرصه مشاوره نیز بحث درمانی و بهداشتی، تحصیلی، حقوقی، روانشناسی و مددکاری، اشتغال و کارآفرینی، تحکیم خانواده، ازدواج و فرزندآوری پیگیری می‌شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان جنوبی بیان کرد: سبدهای معیشتی و اطعام، خدمات عمومی و جهادی، ترویج فرهنگ وقف و نذر و جذب نذورات مردمی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به نسبت جمعیت رتبه اول کشوری در جذب خادمیار فعال رضوی را دارد، گفت: خادمیاران و یاوران رضوی در ۲۱ عرصه سازماندهی شدند و ۱۹ کانون تخصصی و ۱۴۰ کانون عمومی در سطح استان وجود دارد.

ابراهیمی افزود: کانون مرکزی خادمیاری و کانون‌های عمومی در تمام شهرستان ها فعال است. خادمیاران علاوه بر اینکه در عرصه های خود خدمت می‌کنند در پویش‌ها و رزمایش کمک‌های مومنانه شرکت و ارائه خدمت به مردم داشتند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری سفره‌های مهربانی، طرح نسیم رضوی، سفره‌ای به وسعت ایران در ماه رمضان و خدمت رسانی در مناسبت های مذهبی، ادامه داد: مجموعه خادمیاری در این دو سال که همراه با شیوع کرونا و تورم در کشور بود اقدامات خوبی انجام دادند و سال گذشته بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال خدمت در رزمایش کمک‌های مومنانه ارائه شد.

ابراهیمی با اشاره به اعزام ۵۵۰ زائر اولی و زوج جوان به مشهد مقدس در سال جاری، بیان کرد: در برنامه‌های جهادی ۴۲۳ میلیون تومان، در برنامه زیارت ۱۵۳ میلیون تومان و در بحث اهدای جهیزیه ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی از توزیع ۳۹ هزار و ۳۵۹ بسته غذایی در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین ۹ هزار و ۱۹۰ نفر بحث های خدماتی و بهداشتی دریافت کردند و ۱۶ تن گوشت نذری در بین نیازمندان توزیع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha