• پنجشنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400112821643
  • خبرنگار : 71588

درخواست سازمان ملل از تل‌آویو برای توقف تخریب منازل فلسطینیان

درخواست سازمان ملل از تل‌آویو برای توقف تخریب منازل فلسطینیان

سازمان ملل از اسرائیل خواست به سیاست تخریب یا تخلیه منازل فلسطینیان در کرانه باختری از جمله قدس شرقی و محله الشیخ جراح پایان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در نیویورک خاطرنشان کرد، عدم تنش در اوضاع بسیار مهم است و باید خویشتنداری و آرامش برقرار شود.
دوجاریک از اسرائیل خواست به سیاست تخریب یا تخلیه منازل فلسطینیان در کرانه باختری از جمله قدس شرقی و محله الشیخ جراح پایان دهد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت: ما از نزدیک وضعیت محله الشیخ جراح از جمله احتمال‌های مربوط به عملیات تخلیه منازل فلسطینیان را دنبال می‌کنیم.
از روز یکشنبه محله الشیخ جراح واقع در قدس شرقی اشغالی شاهد درگیری‌های میان فلسطینیان، نیروهای رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان است.
ایتمار بن غفیر، عضو تندرو کنست رژیم صهیونیستی روز یکشنبه دفتر نمایندگی خود را در محله الشیخ جراح در قدس بازگشایی کرد که در پی آن اوضاع در این شهر ملتهب شد.
جوانان فلسطینی در شهر قدس به ویژه محله الشیخ جراح به این اقدام تحریک آمیز و تجاوزکارانه بن غفیر اعتراض کرده و با اشغالگران صهیونیست درگیر شدند.
نظامیان اسرائیلی نیز به ساکنان محله الشیخ جراح و فعالان خارجی در این منطقه حمله کرده و اقدام به سرکوب آنان کردند.
پیشتر منابع محلی از حمله وحشیانه پلیس رژیم صهیونیستی به ساکنان الشیخ جراح و بازداشت دو جوان فلسطینی خبر دادند.

تاکید نروژ بر حمایت از راه‌حل دو کشوری

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه نروژ اعلام کرد که کشورش به طور دائم پیگیر تحولات نگران کننده در قدس است.
وی در ادامه افزود، نروژ نگران است که تحولات جاری در محله شیخ جراح در قدس اشغالی به دور تازه‌ای از تنش و درگیری‌ها منجر شود.
این سخنگو تصریح کرد که کشورش از دولت رژیم صهیونیستی خواسته تخریب و مصادره خانه‌های فلسطینیان را متوقف کند.
وی همچنین گفت، اسلو شهرک‌های صهیونیستی واقع در اراضی اشغالی از جمله قدس شرقی را به موجب قوانین بین‌الملل نامشروع و غیرقانونی می‌داند.
وی افزود، دولت نروژ از طرح‌ها و راهکارهای نهادهای جامعه مدنی که به دنبال حمایت از حقوق ساکنان فلسطینی و کمک به آنها برای ممانعت از تخریب خانه‌هایشان هستند، حمایت می‌کند.
این در حالی است که آنیکن هویتفلد، وزیر امور خارجه نروژ نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که موضع کشورش در حمایت از راه حل تشکیل دو کشوری ثابت و بدون تغییر است و در شرایط فعلی که تنش و درگیری‌ها رو به افزایش است، این راه حل دور از دسترس است و در سال 2022 باید به دنبال تعامل بهتر با این مسئله باشیم.
هویتفلد که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، در سخنانی در ژانویه گذشته خواستار توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و تخریب خانه‌های فلسطینیان شد.
وی شهرک‌های صهیونیست‌نشین را به موجب قوانین بین‌الملل غیرقانونی و مانعی بر سر راه تحقق صلح و راه حل تشکیل دو کشور دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha