• پنجشنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400112821661
  • خبرنگار : 71588

گروه‌های مقاومت فلسطینی: دشمن صهیونیستی بهای تجاوزاتش در قدس را خواهد داد

گروه‌های مقاومت فلسطینی: دشمن صهیونیستی بهای تجاوزاتش در قدس را خواهد داد

گروه‌های فلسطینی در نوار غزه تاکید کردند که دشمن صهیونیستی بهای تجاوزات و جنایت‌های خود علیه ساکنان شهر قدس اشغالی و کرانه باختری را خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، گروه‌های ملی و اسلامی فلسطینی در نوار غزه تجمعی را در شهر غزه در حمایت از ساکنان قدس به ویژه محله الشیخ جراح که طی روزهای اخیر در معرض حملات وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی قرار داشتند، برگزار کردند.
در همین رابطه، عامر الجعب، یکی از رهبران حزب فدا در سخنانی به نمایندگی از گروه‌های فلسطینی خاطرنشان کرد که دولت شهرک نشینان به نخست وزیری نفتالی بنت از گذشته عبرت نگرفته و نمی‌داند که ملت فلسطین از توانایی و قدرتی برخوردار است که می‌تواند قواعد درگیری جدیدی را بر این رژیم به منظور تحقق منافع عالی ملت فلسطین تحمیل کند.
الجعب در ادامه افزود: عزت و کرامت ملت فلسطین در گرو پایبندی آن به سرزمین و مقدساتش است و ما هرگز ساکنان قدس را تنها نخواهیم گذاشت.
وی همچنین اظهار داشت، ملت فلسطین به رغم تجاوزات و جنایت‌های شهرک نشینان اسرائیلی، اجازه یهودی سازی شهر قدس را نخواهد داد و وحدت و یکپارچگی فلسطینیان تمامی طرح‌ها و توطئه‌های اشغالگران را خنثی خواهد کرد.
الجعب همچنین بر حمایت گروه‌های فلسطینی از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و تمامی اقدامات اعتراضی آنها علیه سازمان زندان‌های صهیونیستی تاکید کرد.
وی بر ضرورت تحقق آشتی ملی، برگزاری نشست رهبران گروه‌های فلسطینی، انجام گفت‌وگوهای جامع ملی و تشکیل دولت وحدت ملی و نیز پایبندی به مصوبه‌های شورای ملی و مرکزی فلسطین در رابطه با توقف هرگونه رابطه و همکاری با دشمن صهیونیستی تاکید کرد.
الجعب از تشکیلات خودگردان خواست مجازات‌های اعمال شده بر غزه را لغو کرده و همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی را متوقف کند.
از سوی دیگر، خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد، آنچه در محله الشیخ جراح توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی رخ می‌دهد، تلاشی برای اعمال پاکسازی قومی علیه مردم فلسطین در این محله واقع در قدس اشغالی و تخلیه آن از ساکنان اصلی خود است.
خالد البطش از تمامی فعالان از جمله مجمع عمومی سازمان ملل، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست تا به خاطر توقف تمامی اقدامات نژادپرستانه و سیاست پاکسازی قومی وارد عمل شوند.
وی ضمن هشدار نسبت به آنچه در محله الشیخ جراح رخ می‌دهد، تاکید کرد: مقاومت آنچه در الشیخ جراح انجام می‌شود را نخواهد پذیرفت و ما اجازه پاکسازی قومی و اخراج مردم را نخواهیم داد.
این عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی در پایان عنوان داشت، مقاومت در هر زمانی که مناسب بداند حرف خود را خواهد زد تا از اینگونه اقدامات علیه مردم فلسطین در شهر قدس و محله الشیخ جراح جلوگیری کند.

از روز یکشنبه محله الشیخ جراح واقع در قدس شرقی اشغالی شاهد درگیری‌ میان فلسطینیان، نیروهای رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان است.
ایتمار بن غفیر، عضو تندرو کنست رژیم صهیونیستی روز یکشنبه دفتر نمایندگی خود را در محله الشیخ جراح در قدس بازگشایی کرد که در پی آن اوضاع در این شهر ملتهب شد.
جوانان فلسطینی در شهر قدس به ویژه محله الشیخ جراح به این اقدام تحریک آمیز و تجاوزکارانه بن غفیر اعتراض کرده و با اشغالگران صهیونیست درگیر شدند.
نظامیان اسرائیلی نیز به ساکنان محله الشیخ جراح و فعالان خارجی در این منطقه حمله کرده و اقدام به سرکوب آنان کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha