• پنجشنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1400112821718
  • خبرنگار : 71461

/یادداشت/

زینب(سلام الله علیها) تربیت یافته اسلام ناب محمدی

زینب(سلام الله علیها) تربیت یافته اسلام ناب محمدی

ویژگی بارز حضرت زینب (سلام الله علیها) عمق عبادت و تعبّد ایشان است که امروز هر جوینده‌ کمالی می‌تواند با الگو قرار دادن ایشان خود را از فیض عظمای آن بهره مند نموده و به تعالی دست یابد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حیدری مدیر پایگاه تخصصی مسجد در یادداشتی که به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار داد، آورده است:

پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله)، ایشان را زینب نامگذاری کرد که در بعضی روایات اینگونه نقل شده است نام ایشان از سوی خداوند باری تعالی و توسط جبرئیل ابلاغ گردیده است؛ بانویی که در سنین جوانی تفسیر قرآن و زنان شهر کوفه را با معارف والای قرآن آشنا می‌کرد. آری ایشان دختر برترین مرد و والاترین زن است.

بعضی از فضیلت‌های حضرت زینب (سلام الله علیها)

آن بانوی گرانقدر از جایگاه علمی باعظمتی برخوردار است، چنان که اندیشمندان شیعه و سنی در بیان جایگاه ایشان قلم فرسایی نموده‌اند و پس از واقعه‌ عاشورا ضمن ایراد خطبه، حضرت زین العابدین(علیه السلام) ایشان را عاله غیر معلمه خواندند.

ابن‌حجر عسقلانی از دانشمندان اهل‌سنت، زینب کبری(سلام الله علیها) را مجسمه‌ی شجاعت و شهامت خوانده و حیرت دیگر مورخان را نیز از این شجاعت و شهامت در چند مورد نقل کرده است که در این چند سطر مختصر مجال بیان آنها نیست.

ویژگی بارز حضرت زینب(سلام الله علیها) عمق عبادت و تعبّد ایشان است که امروز هر جوینده‌ی کمالی می تواند با الگو قرار دادن ایشان خود را از فیض عظمای آن بهره‌مند نموده و به تعالی دست یابد.

عفّت، حیا و وقار ایشان در بین همگان زبان زد بوده و هست. ویژگی دیگر این شخصیت ارزشمند جهان اسلام، شجاعت، درایت در مدیریت و برخورد با مشکلات و شهامت در رویارویی با دشمنان است که این ویژگی نشان‌دهنده آن است که زن در اسلام از چه ارزش و بهای بالایی برخوردار است و نه تنها قرار نیست که منزوی باشد بلکه در چارچوبی که خداوند برای وی قرارداده است باید در وقایع و حوادث مهم نقش آفرینی نموده و مؤثر باشد.

زینب (سلام الله علیها) بانویی است که در واقعه‌ عاشورا و نهضت حسینی ثابت کرد، با درایت و حلم می‌توان به بهترین گونه بر مشکلات و مصائب فائق آمد و دشمنان را خوار و ذلیل کرد؛ ثابت نمود که می‌توان چراغی شد و دیگران را به راه سعادت هدایت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha