• پنجشنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400112821730
  • خبرنگار : 71475

تلاش شاهزادگان سعودی برای برکناری بن سلمان

تلاش شاهزادگان سعودی برای برکناری بن سلمان

درسایه تلاش‌های ولیعهد سعودی برای تسریع در نشستن بر تخت پادشاهی، اختلافات در خاندان حاکم سعودی تشدید شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت البوابه الاخباریه الیمنیه،  این مطلب همزمان با افشاگری‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه محمد بن سلمان مورد سوء قصدی قرار گرفته بود که از آن به طور معجزه آسایی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی جان سالم به در برد.

این منابع تاکید کردند که اخیرا اختلافات میان شاهزادگان آل سعود تشدید شده است و توضیح دادند که این اختلافات به مرحله‌ای رسیده که سعی دارند از شر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که به دنبال انحصاری کردن قدرت به نفع خاندان سلمان و کنار گذاشتن بقیه شاهزادگان، به ویژه پسرعموهایش است خلاص شوند.

پسر پادشاه کنونی عربستان ده‌ها شاهزاده از جمله محمد بن نایف، ولیعهد سابق را به زندان انداخته بود تا مخالفان خود را از بین ببرد و زمینه را برای سلطه خود بر سایر شاهزادگان فراهم کند.

ناظران معتقدند که وجود مخالفت‌های شدید میان شاهزادگان، در سایه تلاش‌ها برای خلاصی از شر وی، ممکن است از نشستن محمد بن سلمان بر تخت پادشاهی جلوگیری کند.

ناظران با اشاره به اینکه شکست بن سلمان در یمن برجسته ترین معضلی است که آتش اختلافات را در خاندان سعودی شعله ور کرد، اظهار داشتند که ولیعهد به دلیل تداوم دخالت در جنگی که قبلا شکست خورده، به تهدیدی برای آینده نظام سعودی تبدیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۲۰:۵۲

انشاالله بزودی شرشیاطین وهابی از سرزمین‌ پیامبر کم‌شده‌ومکه‌ومدینه‌ آزاد می‌شود....شماره معکوس برای سقوط وهابی های آمریکایی و اسراییلی شروع شده است.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۲۱:۳۰

لعنت خدا اول برشیطان دوم به صهیونیزم سوم به آل سعود چهارم بر احتکار کنندگان

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۲۱:۳۷

به امید نابودی گاو شیرده

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۲۲:۴۲

خدا شراین شاهزاده نادان خلاص کندانشاالله

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۹ ۰۰:۰۶

سلام ان شاءالله ظهور نزدیکه

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۹ ۰۹:۱۴

اگر محمدبن سلمان بر تخت پادشاهی عربستان بنشیند آخرین پادشاه آل‌سعود خواهد شد ولی اگر از دیگر شاهزادگان، کس دیگری بنشیند پادشاهی آل‌سعود ادامه پیدا خواهد کرد تا فردی مثل محمد بن سلمان پادشاه شود

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۹ ۱۰:۴۵

بعد از حادثه یازده سپتامبر اسلام سیاسی جایگزین مبارزه با کمونیست برای غرب شده است محمد بن سلمان برای ماندگاری عربستان در عرصه بین الملل مجبور است به طرف ارزش های لیبرال برود لیبرال ها بهتر از مدهبیون افراطی هستند چون لیبرال ها کاری به کار مذهب ندارند اما بندر بن سلمان با سابقه ای که دارد اگر محمد بن سلمان را برکنار کند خاورمیانه شاهد جنگ های مذهبی و تناقض بین شیعه و سنی خواهد شد اما اگر لیبرال ها در عربستان در قدرت باشند احتمال جنگ در خاورمیانه کمتر خواهد شد

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۵۲

حکومت خونخواران ودیکتاتور ها نابود خواهد شد

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۹ ۱۸:۲۹

قصه میگی.شکست چی .مردمانشون در رفاه کامل نه سر در سطل زباله.با زمینهای سوخته و صحرای کویری و زمینهای غیر حصلخیز و آب شور ببینیم به کجا می‌روند .همکنون از نفت و گاز و مکه.و در آینده از انرژی پاک و شهرهای رو یایی و گرفتن سهام تمامی شرکتهای معتبر جهان امنیت و آسایش مردمانشون تضمین می‌کنند.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۳۰ ۱۶:۴۰

اخه بعضی ها که مخالفت میکنن رفاهیات دولت سعودی برای مردمش رو ندیده اند--حرف شما منطبق بر واقعیت است

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۳۰ ۰۲:۴۵

خخخ چه مصخره اقایان شاهزادگان خنگ بن سلمان جا پاشو سفت کرده اگه پدر ش هم بخواد نمیتونه چه برسه شما احمقها بشینین سرجاتون. جونتون هم از دست ندهید واقعا که خیلی خیلی احمق هستین