• پنجشنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400112821737
  • خبرنگار : 71402

شی جینپینگ: چین به قوانین قدرتمندتر و وکلای بهتر مسلح شود

شی جینپینگ: چین به قوانین قدرتمندتر و وکلای بهتر مسلح شود

رئیس‌جمهوری چین تاکید کرده است تا فرایند قانونگذاری مرتبط با مسائل خارجی سرعت بگیرد و اولویت با حوزه‌های "اظطراری" از جمله تحریم‌ها و مداخلات باشد.

به گزارش ایسنا، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در مطلبی در روزنامه کیوشی که اصلی‌ترین ژورنال نظری حزب کمونیست چین است، تاکید کرد: ما باید از ابزارهای قانونی برای مبارزه بین‌المللی استفاده کنیم.

او افزود: باید از قاعده اولویت‌بندی فوری‌ترین وظایف پیروی کنیم، قوانین مربوط به امور خارجی را تقویت کنیم و قوانین و مقررات را در برابر تحریم‌ها، مداخلات و قلمرو قدرت بلندمدت تکمیل کنیم.

این مقاله، نسخه ویرایش شده‌ای از اظهارات شی در تاریخ شش دسامبر در یک جلسه مطالعاتی با دفتر هیات سیاسی متشکل از ۲۵ عضو اصلی نخبگان حاکم این حزب بود.

او گفت: حوزه حقوق به طور فزاینده‌ای به کانون رقابت بین‌المللی تبدیل شده است. در سطح بین‌المللی، جهان وارد دوره پرتلاطم اصلاحات شده است و رقابت بین‌المللی بیش از پیش در قالب رقابت نهادها، قوانین و مقررات در حال وقوع است.

در این مقاله، شی همچنین خواستار گنجاندن همکاری حقوقی در روابط دوجانبه، برای "گسترش زنجیره امنیتی" برای حفاظت از منافع چین در خارج از این کشور شد. او خواستار آموزش بهتر استعدادها برای رسیدگی به مسائل حقوقی مرتبط با امور خارجی شد.

درخواست شی جینپینگ در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین چین و ایالات متحده مطرح می‌شود، زیرا دو کشور به طور فزاینده‌ای به ابزارهای قانونی مانند تحریم‌ها برای رویارویی با یکدیگر در جبهه‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی و بر سر ارزش‌ها متوسل می‌شوند.

رئیس‌جمهوری چین در این مقاله خواستار تلاش‌های قانونی بیشتر در داخل کشورش در زمینه‌های غیر متعارف، از جمله اقتصاد دیجیتال، امور مالی الکترونیک، هوش مصنوعی، کلان داده‌ها و رایانش ابری شد. او همچنین به دنبال تلاش‌هایی برای اطمینان از وفاداری سیاسی قوی‌تر در میان وکلای چین بود.

شی جینپینگ گفت: باید راهنمایی‌های سیاسی برای وکلا را تقویت کنیم، آنها را به حمایت داوطلبانه از حزب کمونیست چین و سیستم حقوقی سوسیالیستی خود هدایت کنیم و تلاش کنیم تا وکیلی داشته باشیم تا هم حزب و هم مردم از آنها راضی باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha