• پنجشنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400112821750
  • خبرنگار : 71402

کالج‌های هند به دانشجویان محجبه اجازه ورود ندادند

کالج‌های هند به دانشجویان محجبه اجازه ورود ندادند

محصلان مسلمان در ایالتی در جنوب هند اجازه ورود به چندین کالج پیش دانشگاهی را نیافتند و از آنها خواسته شده تا پیش از ورود به کلاس‌ها حجابشان را بردارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، کالج‌ها در هند از روز چهارشنبه بعد از وقفه‌ای یک هفته‌ای در بحبوحه مناقشه بر سر ممنوعیت حجاب دوباره بازگشایی شدند.

براساس گزارش خبرگزاری پرس تراست آو ایندیا، محصلان در شهر شیواموگا از کنار گذاشتن حجابشان خودداری کرده و ترجیح دادند کلاس‌های درس را از دست بدهند. تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که محصلان و دانشجویانی در کالج‌های مختلف در ایالت کارناتاکا با درخواست‌های مشابهی برای برداشتن حجابشان برای ورود به کلاس‌ها مواجه شدند و اکثرا آن را نپذیرفتند.

به تازگی دیوان عالی کارناتاکا جلوی دانشجویان را در استفاده از لباس‌های مذهبی تا پیش از صدور حکم نهایی در این خصوص گرفت. این پرونده دوباره از دوشنبه زیر نظر هیاتی متشکل از سه قاضی به کارش ادامه داده تا تصمیم بگیرد که آیا مدارس و کالج‌ها می‌توانند به محصلان و دانشجویان امر کنند که در کلاس‌های درس حجاب نداشته باشند یا خیر.

گروهی از زنان مسلمان به دستور دولت هند که پوشش حجاب در محوطه کالج‌ها را ممنوع می‌کند، اعتراض کرده‌اند. این اعتراضات پس از آن بالا گرفت که یک کالج در کارناتاکا از دانشجویانش خواست تا در داخل کلاس‌ها حجاب نداشته باشند. معترضان به قانون اساسی اشاره دارند که تصریح می‌کند هندی‌ها حق انتخاب پوشش خود و نشان دادن سمبل‌های مذهبی را دارند.

در همین حال، هند روز سه‌شنبه از سازمان همکاری اسلامی که تاسف عمیق خود را از بابت این مناقشه و همچنین درخواست گروه‌های راستگرای هندو برای نسل‌کشی مسلمانان ابراز کرده بود، انتقاد کرد. سازمان همکاری اسلامی از کمیته‌های بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد خواست تا "تدابیر ضروری" در خصوص این مساله را در نظر بگیرند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۱۵:۴۶

با اینکه مسلمانان در هند اقلیت مذهبی هستند اما بایستی حق انتخاب پوشش داشته باشند. انسان ها باید با یکدیگر را با انسانیت و حسن خلق در کنار هم زندگی کنند. احترام به عقاید همه و زندگی مسالمت آمیز کلید توسعه و آرامش است.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۸ ۱۷:۲۳

پوشش در ایران مگر آزاد است که شما برای آنها نسخه می پیچی.رطب خورده منع رطب نمی کند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۱۷:۵۲

نظر من ادامه داشت. لطفا یا نظر را کلا منتشر نکنید یا طوری سانسور نکنید که بقیه خواننده ها طور دیگری برداشت کنند. حداقل شرف داشته باشید.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۱۷:۵۵

بهروزمن با شما هم نظر هستم. چیزی هم که نوشتم کامل منتشر نشد. دقیقا صحبت شما ادامه نظر من بود.