• پنجشنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400112821787
  • خبرنگار : 71475

منابع مصری:‌ حماس و اسرائیل به دنبال تشدید اوضاع در الشیخ جراح نیستند

منابع مصری:‌ حماس و اسرائیل به دنبال تشدید اوضاع در الشیخ جراح نیستند

برخی منابع آگاه مصری تاکید کردند که "حماس" و اسرائیل از طریق تماس‌ها و پیام‌هایی با مقام‌های ذیصلاح در قاهره تاکید کردند که علاقه‌ای به تشدید تنش در محله الشیخ جراح ندارند.

به گزارش ایسنا، این منابع در گفت‌وگو با روزنامه القدس اعلام کردند، مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی که با مقامات سرویس اطلاعات مصر در ارتباط هستند، تاکید کردند که با حوادث الشیخ جراح با نهایت دقت و به شکل مسئولانه برخورد می‌شود تا از هر گونه تشدید تنش جلوگیری شود و اجازه نخواهند داد که اوضاع به حالت قبل برگردد.

این منابع مصری خاطرنشان کردند، مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در پیام‌های خود تاکید کردند که نگران وضعیت آرامش در جبهه‌های مختلف هستند و اجازه نمی‌دهند که هیچ یک از اعضای کنست یا سایرین بار دیگر فضا را متشنج کنند و اکنون نیز قصدی برای ایجاد تنش وجود ندارد.

منابع اظهار داشتند: حماس به مقامات مصری درباره تعهد خود به حفظ وضعیت آرامش اطمینان داد و تاکید کرد که علاقه‌ای به ورود به دور جدیدی از تنش‌ها ندارد. اما در عین حال گفت: اگر دشمن اشغالگر به تجاوز خود ادامه دهد و دامنه رخدادها در الشیخ جراح و بیت المقدس گسترش یابد، گروه‌های مقاومت گزینه های خود را بررسی خواهند کرد؛ از جمله بازگشت به راهپیمایی‌های مرزی و استفاده از ابزارهای سخت از جمله ایجاد ناآرامی شبانه برای تحت فشار قرار دادن اشغالگران جهت توقف تجاوزات خود و ارسال پیام‌های روشنی مبنی بر اینکه مقاومت مردم را رها نخواهد کرد، و اینکه فلسطین یک منقطه جغرافیایی یکپارچه است که اشغالگران نمی‌توانند  یک منطقه را به قیمت منطقه دیگر اشغال کنند.

این منابع اشاره کردند که فرماندهی سرویس اطلاعاتی مصر از طریق تماس با همه طرف‌ها به دنبال حفظ آرامش و عدم متشنج شدن فضا است که می‌تواند اوضاع را به رویارویی جدیدی بکشاند که پیچیدگی‌های صحنه درگیری را افزایش می‌دهد.

همزمان، وزارت خارجه مصر "کوچاندن فلسطینی‌ها از منازلشان در منطقه الشیخ جراح" را محکوم کرد و گفت، این رویکرد را با نگرانی بسیار دنبال می‌کند.

احمد حافظ، سخنگوی این وزارتخانه بر لزوم حمایت از فلسطینیان ، توقف تخریب منازل و مصادره زمین‌ها در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha