• پنجشنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400112821808
  • خبرنگار : 50084

جنگ هزار امتیازی پدیده مشهد در مسجدسلیمان

جنگ هزار امتیازی پدیده مشهد در مسجدسلیمان

ایسنا/خراسان رضوی پدیده مشهد اگر می‌خواهد برای بقا در لیگ برتر شانسی داشته‌ باشد، باید هر طور شده با دست پر از مسجدسلیمان و دیدار با نفت این شهر بازگردد.

در ادامه رقابت‌های لیگ برتر و در چارچوب هفته هجدهم، تیم فوتبال پدیده مشهد باید در مسجدسلیمان به مصاف نفت این شهر برود. این دیدار از ساعت ۱۵ روز جمعه، ۲۹ بهمن‌ ماه، در ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان با قضاوت علی صفایی برگزار خواهدشد.

وضعیت تیره و تار نماینده فوتبال خراسان با آغاز نیم‌فصل دوم هم ادامه داشته و هفته قبل این تیم در مشهد مقابل مس رفسنجان با نتیجه سه بر یک شکست خورد تا پنج امتیازی و قعرنشین باقی بماند. شرایط خاص تیم‌های قعرنشین لیگ برتر باعث شده تا پدیده، علیرغم ثبت نتایج ضعیف و بدون چشیدن طعم پیروزی در ۱۷ هفته گذشته، همچنان برای بقا شانس داشته‌ باشد و حالا نبردی ۱۰۰ امتیازی مقابل نفت در انتظار این تیم است.

نفت مسجدسلیمان که لیگ را با فراز کمالوند آغاز کرده‌ بود، چند هفته‌ای هست که با استعفای این مربی، دوباره محمود فکری را در کنار خود می‌بیند. فکری با نفت مسجدسلیمان لیگ برتری شد اما در ادامه عطای کار در این تیم را به لقایش بخشید و به نساجی و بعدتر به استقلال رفت. حالا فکری در شرایطی به این تیم بازگشته که مشکلات مالی بحران‌های مختلفی برای نفتی‌ها رقم زده‌است.

پدیده با پنج امتیاز مدت‌هاست که در قعر جدول است و نفت مسجدسلیمان با ۱۱ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد. فجر با ۱۳ و تراکتور با ۱۴ امتیاز دیگر تیم‌های کاندیدای سقوط هستند.  

ضعیف بودند، ضعیف‌تر شدند!

اتفاق عجیب در نقل و انتقالات زمستانی اما جدایی بازیکنان فیکس تیم پدیده در نیم‌فصل نخست بود. درحالیکه همه منتظر تقویت تیم برای استارت دوباره در لیگ برتر بودند، با تصمیم پدیده‌ای‌ها بازیکنانی مثل میلاد کمندانی، حسام پورهاشم، صادق صادقی، محمد کاظمی، امیرحسین کریمی، مهرداد بایرامی و... جدا شدند و به جای آن‌ها بازیکنانی از سودان به این تیم پیوستند. به جز بازیکن سودانی که به نظر می‌رسد در عرصه موسیقی هم فعالیت‌هایی داشته، رضا کرملاچعب، یوسف بهزادی، عارف محمدعلی پور و چند بازیکن گمنام به پدیده پیوستند.

نکته جالب توجه اما بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بود که باعث شد در بازی مقابل مس رفسنجان، داوود سیدعباسی، سرمربی تا به اینجا ناموفق پدیده نتواند از بازیکنان جدیدش استفاده کند.

گفته می‌شود بدهی به مرتضی منصوری، محمد محمدزاده، دکتر زادرحیم، پزشک سابق پدیده و... باعث شده تا پنجره نقل و انتقالاتی مشهدی‌ها بسته شود. در حالی که تک‌تک مسابقات باقی‌مانده تا پایان رقابت‌ها برای این تیم حکم فینال را دارد، بی‌توجهی به بدهی‌ها و عدم تلاش برای باز شدن به موقع پنجره عجیب بود. همین مسائل باعث شد تا سیدعباسی برای بازی با مس تنها ۲ سه یار تعویضی روی نیمکت داشته باشد.

از حق فسخ کمندانی تا ادعای پرداخت مطالبات!

کانال رسمی باشگاه پدیده مشهد هفت روز قبل مدعی شد: «باشگاه شهرخودرو تا قبل از شروع نیم فصل میزان پرداختی خود را به ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داد تا جزو معدود تیم های حاضر در لیگ باشد که نیمی از توافقات مالی اعضا را در مدتی محدود پرداخت می نماید» اما بار دیگر مشخص شد ادعاهای مدیران این باشگاه صحت ندارد.

در کنفرانس خبری پس از شکست مقابل مس رفسنجان، سلمان تاجدار، دستیار داوود سیدعباسی در خصوص جدایی میلاد کمندانی گفت: لیست مازاد توسط کادرفنی مشخص می‌شود اما یکی ۲ بازیکن مثل میلاد کمندانی با فسخ یک‌طرفه تیم را ترک کردند و اصلا در لیست مازاد حضور نداشتند.

میلاد کمندانی که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد، تابستان امسال به پدیده پیوست اما در تعطیلات زمستانی موفق شد با توجه به بند فسخی که قراردادش داشت، با استناد به دریافت تنها ۱۵ درصد از رقم قراردادش به راحتی از این تیم جدا و راهی فجرسپاسی شیراز شود. این جدایی در شرایطی رخ داد که کانال باشگاه در همان روزها مدعی پرداخت ۴۰ ۵۰ درصد از قرارداد بازیکنان و کادرفنی پدیده بود.

حالا باید با توجه به این شرایط عجیب و غریب منتظر ماند و دید که در ادامه پدیده در برابر نفت مسجدسلیمان، دیگر کاندیدای جدی سقوط از لیگ برتر، چه خواهد کرد؟ تیمی که در ۱۷ بازی قبلی ۱۲ بار باخته، طعم پیروزی را نچشیده و حالا به دنبال جبران مافات در بازی‌های باقیمانده لیگ برتر است.

یادداشت از شروین رمضانی- خبرنگار ایسنا

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha