• جمعه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۷:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400112921922
  • خبرنگار : 50175

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد:

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب در لرستان

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب در استان طی ۴۳ سال انقلاب اسلامی خبر داد.

حمیدرضا کرم‌وند با اشاره به عملکرد صنعت فاضلاب استان در طول چهل‌وسه سال عمر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: درحالی‌که پیش از انقلاب اسلامی هیچ تصفیه‌خانه فاضلابی در استان وجود نداشت به برکت انقلاب ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای استان احداث شده است.

وی تصریح کرد: پنج تصفیه‌خانه فاضلابی که هم‌اکنون در دست بهره‌برداری است شامل؛ تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خرم‌آباد با دبی ۸۴ هزار مترمکعب در روز و با فرآیند لاگون هوادهی کامل و لجن فعال متعارف، تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد با دبی ۲۶ هزار مترمکعب در روز و فرآیند لجن فعال متعارف، تصفیه‌خانه فاضلاب الیگودرز با دبی ۱۵ هزار مترمکعب در روز و همچنین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پلدختر با دبی ۲ هزار و ۳۵۰ مترمکعب در روز فرآیند برکه تثبیت با لاگون بی‌هوازی در حال بهره‌برداری هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان ادامه داد: پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای دورود، کوهدشت، نورآباد، ازنا و الشتر در دست ساخت است که شامل؛ تصفیه‌خانه فاضلاب دورود با یک مدول و ظرفیت ۲۲ هزار مترمکعب در روز، تصفیه‌خانه فاضلاب ازنا با دو مدول و ظرفیت ۱۱ هزار و ۱۳۰ مترمکعب در روز، تصفیه‌خانه فاضلاب الشتر با دو مدول و ۱۰ هزار مترمکعب در روز، تصفیه‌خانه فاضلاب نورآباد با دو مدول و ۱۲ هزار مترمکعب در روز و تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت با یک مدول و ظرفیت ۲۴ هزار و ۴۵۰ مترمکعب در روز در حال ساخت هستند.

کرم‌وند خاطرنشان کرد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب و بهره‌برداری از آن در ارتقا سطح بهداشت و سلامتی جامعه مؤثر است که امیدواریم با جذب اعتبار به‌موقع و همکاری سایر دستگاه‌های دولتی این پنج تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha