• جمعه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400112922009
  • خبرنگار : 71661

هشدارهای پلیس کانادا به معترضان و بازداشت ۲ چهره مطرح اعتراضات

هشدارهای پلیس کانادا به معترضان و بازداشت ۲ چهره مطرح اعتراضات

پلیس کانادا به معترضانی که مرکز پایتخت این کشور را اشغال کرده‌اند هشدار داد که این مناطق را ترک کنند. همچنین چند تن از جمله دو چهره مطرح اعتراضات را بازداشت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، پلیس کانادا به معترضانی که مرکز پایتخت این کشور را اشغال کرده‌اند هشدار داد که اقدامی قریب‌الوقوع برای تخلیه آن‌ها از اوتاوا در انتظار آن‌ها است.

همچنین از روز گذشته، چند تن را برای پایان بخشیدن به بحرانی دستگیر کرد که جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا آن را "تهدیدی برای امنیت عمومی" توصیف کرده است.

کامیون‌دارانی که به قانون واکسیناسیون اجباری معترض هستند، جاده‌ها و خیابان‌های مرکز پایتخت کانادا را از سه هفته پیش تا کنون مسدود کرده‌اند؛ این اقدام موجب وقوع اعتراضات ضد دولتی در دیگر کشورها و بسته شدن موقتی مرز کانادا و آمریکا شده است.

تهدید پلیس به جریمه نقدی و حبس، باعث شد تا معترضان از چهار مرز آمریکا عقب‌نشینی کنند. پلیس کانادا هشدارهای مشابهی در اوتاوا اعلام کرده و رئیس پلیس موقت این شهر نیز متعهد شد که معترضان را بیرون کند.

استیول بل، رئیس پلیس موقت اوتاوا گفت: ما منابع خود را تقویت کرده و آماده انجام اقدامات برنامه‌ریزی‌ شده هستیم. این اقدام قریب‌الوقوع است. به کسانی که در این اعتراضات غیرقانونی شرکت دارند (می‌گویم)، اگر می‌خواهید با پای خود از اعترضات خارج شوید، اکنون فرصت مناسبی است.

پلیس همچنین از ۱۷ فوریه چندین معترض - از جمله دو حامی مالی و هماهنگ‌کننده، یعنی کریس باربر و تامارا لیچ - را بازداشت کرده است.

طبق ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های مجازی، ماموران پلیس باربر را با دستبند سوار ماشین خود کرده و کمی بعد، لیچ را دستگیر کردند.

لیچ در حالی که توسط ماموران احاطه شده بود، گفت: خط را نگه دارید.

این بازداشت‌ها نشان‌دهنده تشدید اقدامات پلیس کاناداست که واکنش معترضان را برانگیخته است؛ معترضانی که در اوایل ۱۷ فوریه صدای بوق خودروهایشان را درآوردند تا یک فرمان دادگاهی را با این کار زیر پا بگذارند. دیگران نیز این هشدارها را نشنیده گرفته و در نزدیکی درب پارلمان کانادا، یک جکوزی سیار به راه انداختند!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha