• شنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400113022838
  • خبرنگار : 50295

استاد مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی:

خصوصیات فردی آیت‌الله حسینی‌زنجانی الگوسازی شود

خصوصیات فردی آیت‌الله حسینی‌زنجانی الگوسازی شود

ایسنا/زنجان استاد مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی‌تهرانی با اشاره به اصول تکریم و الگوسازی بین جوانان، گفت: خصوصیات فردی و اجتماعی آیت‌الله حسینی‌زنجانی باید بیان شده و الگوسازی شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین رضا رضوانی‌زاده ظهر امروز (۳۰ بهمن‌ماه) در آیین تکریم آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی اظهار کرد: آیت‌الله حسینی‌زنجانی مجموعه‌ای از فضائل اخلاقی و عرفانی از جمله علوم‌انسانی، معارف، حقایق دینی، اخلاقی، اجتماعی و فردی بودند. همچنین خانواده این مرجع عالیقدر در برگیرنده شاخصه و سجایای اخلاقی فراوان است.

وی در ادامه ضمن شرح وصف خصوصیات افراد با تقوا، تصریح کرد: دو رابطه را در زندگی باید حفظ کرد؛ رابطه با خدا و رابطه با مردم که این دو نکته در خانواده آیت‌الله حسینی متجلی شده است.

رضوانی‌زاده با یادآوری حدیث پیامبر اکرم (ص) در مورد خصوصیات عالمان، افزود: طبق این حدیث پیامبر (ص)، عالم باید تسلط کافی بر سه علم داشته باشد. علم عقیدتی، علم احکام و علم اخلاق که بنده به طور کامل این علوم را در آیت‌الله حسینی مشاهده کرده‌ام.

استاد حوزه علمیه تهران خاطرنشان کرد: یک الگوی دینی و علمی باید شامل همه ویژگی‌های نامبرده شده باشد و آیت‌الله حسینی‌زنجانی به طور کامل تجلی این علوم و مایه افتخار استان زنجان و حوزه علمیه است.

در ادامه این مراسم رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان برگزاری مراسم تکریم برای نخبگان را ترسیم مسیر رشد دانست و اظهار کرد: بنیاد نخبگان افتخار دارد که این مراسم را برای عالم علوم اسلامی، فقیه، مولف، واعظ توانا برگزار می‌کند.

سیف‌الله رسولی با تاکید بر اینکه آیت‌الله حسینی ‌زنجانی مایه مباهات دیار زنجان است، افزود: ایشان مردمدار و پناه علمی و شرعی مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه ارج نهادن به نخبگان باعث الگوسازی در جامعه می‌شود، تصریح کرد: شناساندن الگوهایی همچون آیت‌الله حسینی‌زنجانی می‌تواند مسیر جدیدی در برابر نوجوانان و جوانان ترسیم کند و از این فرصت باید بهره برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha