• شنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400113022902
  • خبرنگار : 50295

نماینده عالی دولت در استان زنجان:

زنجانی‌ها مدیون معنویت خانواده آیت‌الله حسینی هستند

زنجانی‌ها مدیون معنویت خانواده آیت‌الله حسینی هستند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان با تاکید بر تاثیرگذاری خانواده آیت‌الله حسینی در بین مردم زنجان، گفت: ما خودمان را مدیون معنویتی می‌دانیم که توسط خانواده این مرجع عالیقدر ایجاد و امتداد پیدا کرده است.

محسن افشارچی پیش از ظهر امروز (۳۰ بهمن‌ماه) در آیین تکریم آیت‌الله حسینی زنجانی، از دوران تدریس خود در یکی از مدارس زنجان و تاثیرگذاری آیت‌الله حسینی در بین دانش‌آموزان آن، که تاکنون هم امتداد پیدا کرده را، نقل کرد.

وی با بیان اینکه خانواده عظیم‌الشان آیت‌الله حسینی‌زنجانی تاثیر به سزایی در زنجان ایفا کرده‌اند، افزود: باید قدر داشته‌های‌مان را بدانیم و بدون شک برگزاری چنین برنامه‌هایی در همین راستا است.

در ادامه این مراسم، مدیر دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد نخبگان با تقدیر از برگزارکنندگان مراسم تکریم از آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی با بیان اینکه این مراسم برای این مرجع عالیقدر زحمت و برای شاگردان و فعالان این حوزه فرصت و رحمت محسوب می‌شود، اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم در ابتدا قدرشناسی و در مرحله بعدی الگوسازی برای جامعه است.

محسن شاه‌رضایی بر لزوم مستندسازی زندگی نخبگان از جمله آیت‌الله حسینی‌زنجانی تاکید کرد و گفت: باید از ۲۵۰ سال عقبه خاندان حسینی به دلیل تلاش، زهد و پرورش شاگردان متعدد، تجلیل و این همه تلاش را مستندسازی کرد.

وی ادامه داد: باید متوجه بود که سرمایه اصلی هر کشوری، نیروهای انسانی آن هستند که باید شناسانده شوند؛ کما اینکه تعداد زیادی از دانشمندان این دیار هستند که ما و خیلی‌ از آن‌ها را نمی‌شناسیم.

مدیر دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد نخبگان، برگزاری مراسم تکریم را نوعی تجمیع تجربه‌ دانست و یادآور شد: برگزاری این برنامه‌ها زمینه شناسایی و اثرگذاری را برای اقشار مختلف فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه زنجان نیز به دلیل کسالت به صورت ویدیوکنفرانسی در مراسم سخنرانی و سجایای اخلاقی آیت‌الله حسینی را تشریح کرد و گفت: اوج بصیرت و توانمندی ایشان در حوادث مختلف عیان شده است.

جلال بازرگان، مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز آیت‌الله حسینی دانست و افزود: این دسترسی برای همه اقشار جامعه فراهم است.

وی خیرخواهی و تبلیغ دین را از دیگر ویژگی‌های بارز آیت‌الله حسینی‌زنجانی عنوان و تصریح کرد: داشتن استقلال فکری، مبادی آداب بودن و در عین حال ظلم‌ستیز بودن، از دیگر سجایای اخلاقی این مرجع عالیقدر است.

مدیر حوزه علمیه خدیجه کبری (س) زنجان نیز آیت‌الله حسینی را از مفاخر جهان تشیع دانست و افزود: وی علاوه بر جایگاه علمی و فرهنگی، مرجع و پناه اقشار مختلف مردم بوده و هست.

زهرا علمی‌فر با اشاره به اینکه آیت‌الله حسینی همواره در مبانی فکری و اعتقادی بر اساس اقتضای زمان عمل می‌کنند، تصریح کرد: طلاب جوان در مواجهه با این مرجع عالیقدر همواره احساس می‌کنند که سئوال به خوبی درک شده و پاسخ داده می‌شود و مبانی فقهی آیت‌الله حسینی معمولاً کارگشا است.

وی به فعالیت حوزه علمیه در مقطع آموزش عالی «نور الزهرا» اشاره و خاطرنشان کرد: این حوزه زمینه تربیت مبلغ دانش‌آموخته را فراهم و به رشد علمی و اعتقادی زنان در سطوح بالا کمک کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha