• شنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400113022925
  • خبرنگار : 71588

استقبال حماس از حکم دادگاه آفریقای جنوبی در مورد یهودستیزی

استقبال حماس از حکم دادگاه آفریقای جنوبی در مورد یهودستیزی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از حکم دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی در مورد یهودستیزی استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و رئیس دفتر روابط بین‌المللی از تصمیم تاریخی دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی که تاکید دارد صهیونیست ستیزی، یهود ستیزی نیست و انتقاد از صهیونیست، انتقاد از یهود به شمار نمی‌آید و این امر به منزله حمایت قانونی و پشتیبانی سیاسی از مخالفان با اشغالگری صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین است، استقبال کرد.

موسی ابومرزوق همچنین تصریح کرد، اشغالگران سال‌ها و دهه‌های طولانی اقدام به باج‌خواهی ارزان و بی‌ارزش خود علیه کشورها و گروه‌های مخالف آن کرده و ملت فلسطین را از جلب حمایت کشورهای سرتاسر جهان جهت دستیابی به حقوق تاریخی و مشروع خود محروم کرده‌اند.

وی در ادامه افزود، تصمیم قضایی آفریقای جنوبی به مثابه محرکی قوی و ترغیب بزرگی برای سایر طرف‌های قضایی در سرتاسر جهان جهت صدور احکام حقوقی و اتخاذ اقدامات قضایی مشابه است.

ابومرزوق همچنین گفت، این تصمیم عرصه را بر رژیم صهیونیستی تنگ می‌کند و آن را در تنگنا قرار می‌دهد که به دنبال ممانعت از دستیابی مردم فلسطین به حق تعیین سرنوشت خود، آزادی و بازگشت طبق قوانین بین‌المللی و گزارش‌های سازمان ملل است.

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین اظهار داشت، اشغالگران صهیونیست به نقض قوانین بین‌المللی، کنوانسیون‌های ژنو و منشورهای سازمان ملل ادامه داده و همچنان به ارعاب کشورهایی که مخالف تداوم حضورش در اراضی فلسطینی هستند، ادامه می‌دهند و این تصمیم دادگاه آفریقای جنوبی به مثابه فرصتی برای اشغالگران است تا بهای نقض‌ها و جنایت‌های خود را بپردازند.

ابومرزوق در پایان عنوان داشت، این تصمیم فرصتی مناسب و مهم است تا سایر دستگاه‌های قضایی در سرتاسر جهان چنین اقدام و رویکرد قانونی را در پیش بگیرند که در جهت رسوا کردن اشغالگران در مقابل جهانیان و توقف سیاست اخاذی اشغالگران در مرتبط کردن هرگونه انتقاد از آن به یهودی ستیزی تلاش می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha