• شنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400113022968
  • خبرنگار : 71415

دیدار معاون بایدن با زلنسکی

دیدار معاون بایدن با زلنسکی

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (شنبه) در حاشیه اجلاس امسال کنفرانس امنیتی مونیخ به دیدار رئیس‌جمهوری اوکراین رفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیدار امروز کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در حالی انجام می گیرد که نگرانی ها در خصوص مساله اوکراین همچنان بالاست. یک روز پیش از این دیدار، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت، "متقاعد شده" روسیه تصمیم به حمله به اوکراین گرفته است.

بر اساس بیانیه ای که از سوی دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین منتشر شد، وی امروز شنبه با سفر به آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کرده و اواخر امروز به کشورش بازخواهد گشت.

این سفر رئیس جمهور اوکراین با حساسیتهایی به سبب نگرانی برخی از کشورهای غربی مبنی بر اینکه روسیه در آستانه دست زدن به حمله نظامی علیه اوکراین بوده و ممکن است این حمله را در زمان حضور رئیس جمهور اوکراین در خارج از کشورش انجام دهد، مواجه شده است.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین در بیانیه اش بدون اشاره به زیر سوال رفتن عاقلانه بودن خروج زلنسکی از کی یف توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تاکید کرد که وضعیت در شرق این کشور "تحت کنترل کامل باقی مانده است".

یک مقام ارشد آمریکایی که نامش را فاش نساخت گفت، کامالا هریس در حالی قرار است در کنفرانس مونیخ سخنرانی کند که بسیار انتظار می رود او در این سخنرانی به روسیه هشدار دهد، حمله احتمالی به اوکراین به احتمال زیاد منجر به حضوری حتی بزرگتر از سوی ناتو در پشت درهای این کشور و مواجهه روسیه با هزینه های مالی فراوان خواهد شد.

در همین حال اورزولا فون در لاین، مقام ارشد اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون این اتحادیه آنچه را که "تلاش فاحش" روسیه برای بازنویسی قوانین نظم جهانی خواند محکوم کرد.

فون در لاین در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ طی امروز شنبه، مسکو را به دلیل تقویت قوای نظامی اش در مرز اوکراین مورد انتقاد قرار داد. او روسیه را به دست زدن به "تلاشی فاحش برای بازنویسی قوانین نظم بین‌المللی" متهم کرد.

او گفت: جهان با ناباوری نظاره گر است که ما با بزرگترین فرآیند تقویت قوای نظامی در خاک اروپا از زمان تاریک ترین روزهای جنگ سرد تا کنون روبرو هستیم، زیرا رویدادهای این روزها می تواند کل نظم بین المللی را تغییر شکل دهد.

فون درلاین به مسکو هشدار داد که تفکرش از "گذشته ای تاریک" می‌تواند به قیمت از دست رفتن آینده‌ای مرفه برای روسیه تمام شود در حالی که او وعده اعمال یک "بسته قدرتمند" از تحریم‌های مالی و اقتصادی در صورت بروز هرگونه تجاوز را داد.

معاون رئیس جمهور آمریکا علاوه بر دیداری با رهبران کشورهای حوزه بالتیک، روز جمعه با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو هم دیدار کرد و خطاب به گروهی از قانونگذاران آمریکایی شرکت کننده در کنفرانس در مورد وضعیت به سرعت در حال تغییر سخنرانی کرده و توضیحاتی داد و با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که او هم به مونیخ سفر کرده، رایزنی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha