• شنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400113023015
  • منبع : نمایندگی اردبیل

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

بازنشستگی پیش از موعد ۱۳۲۶ نفر در مشاغل زیان‌آور اردبیل تأیید شد

بازنشستگی پیش از موعد ۱۳۲۶ نفر در مشاغل زیان‌آور اردبیل تأیید شد

ایسنا/اردبیل سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: طی یک سال گذشته درخواست بازنشستگی پیش از موعد هزار و ۳۲۶ نفر در مشاغل سخت و زیان‌آور استان اردبیل تأیید شده است.

بهروز رحیم‌زاده ۳۰ بهمن در جلسه بررسی پرونده‌های سخت و زیان‌آور گفت: طی سال جاری تعداد نزدیک به هزار و ۵۰۰ درخواست جهت شناسایی مشاغل سخت و زیان‌آور در استان اردبیل ثبت و تشکیل پرونده شد که کمیته مربوطه پس از رسیدگی و انجام کارشناسی‌های لازم، ماهیت هزار و ۳۲۶ عنوان شغلی مورد تقاضا را سخت و زیان‌آور تشخیص داد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خاطرنشان کرد: کارهای سخت و زیان‌آور، کارهایی است که در آن‌ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار، غیراستاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به‌مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

 رحیم‌زاده افزود: کمیته بدوی بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور متشکل از نماینده اداره کار، تأمین اجتماعی، کارشناس بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان، نماینده کارگران و نماینده کارفرمایان پس از بررسی سوابق و شرایط محیط کار نسبت به سخت و زیان‌آور بودن شغل درخواست شده تصمیم‌گیری می‌کند.

 وی گفت: کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور مستحق برخورداری از مزایای مضاعفی هستند که در این میان می‌توان به بازنشستگی زودتر از موعد و بدون درنظرگرفتن شرط سنی با داشتن ۲۰ سال متوالی و یا ۲۵ سال متناوب اشتغال در شغل مورد بررسی، پرداخت حق بیمه مازاد بر درصد معین توسط کارفرما و انجام معاینات منظم توسط مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد.

 سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان اینکه اجرای آئین‌نامه بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور در راستای صیانت از سلامت جسمی و روانی بیمه‌شدگان است، گفت: مطابق این آیین‌نامه عوامل زیان‌آور باید در کارگاه‌ها کاهش‌یافته و یا از بین برود تا از این طریق نیروی کار در فضایی ایمن فعالیت کرده و پس از دوران بازنشستگی در سلامت کامل به زندگی اجتماعی خود ادامه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha