• شنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400113023110
  • خبرنگار : 71145

زلنسکی: خواهان خونریزی نیستیم

زلنسکی: خواهان خونریزی نیستیم

رئیس‌جمهوری اوکراین اظهار کرد، خواهان خونریزی نیستیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اظهار کرد: خواهان خونریزی نیستیم و بحران کنونی بزرگترین بحران از زمان جنگ جهانی دوم است.

حضور زلنسکی در کنفرانس امنیتی مونیخ منجر به واکنش‌های مخالفان و موافقان شده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفته بود ترک کردن کشور از سوی زلنسکی برای حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ در سایه تنش با روسیه عاقلانه نیست.

رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: روسیه درباره ادعاهایش مبنی بر عدم مداخله نظامی در کشور ما دروغ می‌گوید و اوکراین تمایل به صلح دارد.

وی افزود: ما از کشور خود با حمایت هم‌پیمانان‌مان یا بدون آنها دفاع خواهیم کرد. ما خواهان خونریزی نیستیم.

زلنسکی بحران کنونی با روسیه را بزرگترین بحران از زمان جنگ جهانی دوم خواند.

وی روسیه را متهم کرد که می‌خواهد الحاق اراضی دیگری که متعلق به آن نیست را به خود ضمیمه کند. او افزود: ارتش روسیه اوکراین را تهدید می‌کند در عین حال موشک‌ها و خمپاره‌هایش امنیت اروپا را.

زلنسکی افزود: ۱۵۰ هزار سرباز روس تهدیدی بزرگ علیه ما هستند. هیچ کشوری در اروپا نمی‌تواند بگوید این تهدیدات از آن دور است.

وی ادامه داد: اوکراین خواهان راه‌حل‌های دیپلماتیک برای بحران کنونی است و شبه جزیره کریمه و دونباس با ابزارهای مسالمت آمیز به ما بازخواهند گشت.

زلنسکی گفت، جهان نیاز به صلح و تمامیت ارضی و مرزها دارد. اوکراین به توافقات مینسک احترام می‌گذارد و به خویشتنداری و عدم پاسخ به تحریکات روسیه ادامه می‌دهد.

او افزود: ما نیاز به جدول زمانی برای الحاق به ائتلاف آتلانتیک شمالی هستیم.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است روز شنبه در این نشست گفت کشورش «سپر اروپا» در برابر روسیه شده است.

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین از کشورهای غربی خواست تا به سیاست «مماشات» با روسیه پایان دهند.

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین پیشنهاد برگزاری نشستی با حضور او و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را مطرح کرد.

ولودیمیر زلنسکی در مونیخ با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نیز دیدار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۱ ۰۱:۵۱

آقای رئیس جمهور بجای نوچه غرب بودن مستقل باش و نگرانی امنیتی روس ها رو درک کن.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۱ ۰۵:۱۰

ترسوفرارکردخاک عالم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۱ ۰۵:۴۴

این حرف موقعی که توی قدرت باشی معنی میده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۱ ۰۶:۴۴

زلنسکی نمیدونه حمایت امریکا وانگلیس فقط به خاطر خودشون هست وتا منافع اونا تامین نشه ولش میکنن ومیرن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۱ ۰۸:۵۶

اقای رئس جمهور محترم اوکراین زلنسکی : کشور ایران و مردمش هم سپر روسیه در برابر امریکا شده است و هیچ روشی برای جایگزین متخاصم کردن این کشور نمیکنند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۱ ۰۹:۰۹

خوب انهایی عضو ناتو نیستن زنده گی نمی کنندخاک بر سرت چقدر احمق هستی ..

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۱ ۰۹:۵۶

روسیه کشور شرور‌و فرصت طلبی هست این را تاریخ نشان می دهد و اوکراین باید از خودش و منافعش‌با متحد یا بدون متحد دفاع قاطع کند و شم آها هم طرفداری روسیه رو نگیرین کا ی که روسیه با ایران کرده هیچ کشوری در طول تاریخ جهان با ایران نکرده نابود باد روسیه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۱ ۱۱:۵۰

به جز یوسف همتون احمقین دیوونه برین یکم تاریخ بخونین کاری که روسیه با ما کرد هیچ کشوری با ما نکرد هیچکس نیمی از سرزمین ها مونو گرفت مردمان مون رو کشت دار زد به زنان و دختران ایرانی تو قفقاز تجاوز کردن آره برخی ها مثل کبک سرشونو کردن زیر برف آخه برخی ها نمیدونم با خودشون چی فکر میکنن خب تنها راهی که اوکراین میتونه برای دفاع از خودش میتونه انجام بده پیوستن به ناتو چون اونوقت اگر روسیه بهش حمله کرد با ۳۰ کشور طرفه و تازه هر گونه جنگ افزاری خواست در اختیارش میزار البته ن مفتی خب تویی که میگی آمریکا و انگلیس ول میکنن و میرن خب تا زمانه خوبی پیش اومده چرا از لحاظ نظامی کشورش رو با کمک ناتو و خریدن جنگ افزار نیرومند نکنه ؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۱ ۱۲:۵۵

غربی های فریبکار آخرش زلونسکی را تو دهن شیر می اندازند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۱ ۱۲:۰۰

آقای زلنسکی لایی نکش، جاه طلبی رو بزار کناربه وعده غربی‌ها دل خوش نکن که تو را به عنوان یک مهره سوخته به زباله دان مریزند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۱ ۱۶:۱۲

دقیقا داستان ارمنستان و باکو میشه .امریکا میکشه عقب و داستان تکرار میشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۱ ۱۹:۳۳

به غرب اعتماد کن اگر کسی جلوی پوتین رو نگیره منطقه که هیچ دنیارو نابود میکنه امروز هم دریای خزر رو از ما گرفته و اجازه برداشت نفت و گاز رو به ما نمیده مرد خودت هستی که زیر بار زور نرفتی.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۰۱:۱۹

شتردرخواب بیندپنبه دان..گهی لپ لپ خوردگه دانه دانه،،،حکایت این مشتی هست،کریمه هم میخواد،حداقل شرق اکراین راباید به روسیه ملحق کنیدانهاروس تبارندوبه روسیه ملحق میشوندشمااهل خیانت هستیدواجازه دادیدموشکهاروبه روسیه مستقرشونداین یعنی بادم شیربازی کردن،،،عاقبت خوبی ندارد...روسیه قدرت اینرا داردانگونه که مستقل کردمجددابرگرداندیاباخاک یکسان کند،،،امر یکادرهیروشیماووواینحرکت کردروسبه هم ناچارشود عمل امریکارا تکرارخواهدکردبهتراست مودبانه شرق اکراین راچون کریمه باعرص پوزش تقدبم کنیدتابه خیروخوشی تمام شودشرق چیزخاصی هم نداردنه نفت داردنه گاز،،،

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۱۶:۵۲

به نظرم اخرش صلح میشود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۱۷:۴۶

آفرین به زلنسکی که حاظر نشده یه وجب خاک کشورشو تسلیم روس ها کنه .