• شنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400113023158
  • خبرنگار : 50491

معاون سیاسی، امنیتی استاندار گلستان:

۹۷.۳درصد گلستانی‌ها دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند/ لزوم مشارکت در واکسیناسیون همگانی

۹۷.۳درصد گلستانی‌ها دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند/ لزوم مشارکت در واکسیناسیون همگانی

ایسنا/گلستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بر لزوم تکمیل روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و گفت: تاکنون بیش از ۹۷.۳ درصد واجدین شرایط در گلستان دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

سید علی مهاجر عصر امروز در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده آمار و فوت ناشی از کرونا در افراد واکسینه نشده ۶ برابر بیشتر از افرادی است که واکسن کرونا را تزریق کردند لذا در شرایط فعلی تکمیل روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین راه برای همراهی مردم با کادر درمان است که کاهش فوتی ها و بستری های ناشی از کرونا را به دنبال خواهد داشت.

بیش از ۹۳ درصد گلستانی‌ها دوز اول واکسن کرونا را تزریق کردند

وی مشارکت تمامی افراد واجد شرایط را در واکسیناسیون همگانی ضروری خواند و یادآور شد: تاکنون بیش از ۹۷.۳ درصد واجدین شرایط در استان گلستان دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند، همچنین ۸۳ درصد از گلستانی ها دوز دوم و ۲۶.۶ درصد هر سه دوز واکسن را تزریق کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان رامیان و گنبدکاووس در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند، تصریح کرد: مابقی شهرستان های استان گلستان در وضعیت قرمز نارنج قرار دارند همچنین در حال حاضر ۵۴۱ بیمار در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این میزان ۱۰۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند و ۵۲ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.
 
مهاجر با اشاره به همکاری کمیته های مختلف ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: ۱۴ کمیته اعم از امنیتی و انتظامی، دستگاه های اجرایی، واحدهای صنفی، علمی و تحقیقات، فرهنگی اجتماعی، حمل و نقل و راهداری، اطلاع رسانی، روستایی، هماهنگی شهرستان ها، فناوری، بازرسی، حراست، اقتصادی و طرح شهید سلیمانی همچون گذشته ذیل ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای ستاد مقابله با کرونا و مسئولان کمیته ها باید نسبت به حضور در جلسات و اجرای مصوبات دغدغه مند باشند، ابراز داشت: نظارت بر اقدامات کمیته ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است، از کمیته های موفق و مدیران فعال در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا تقدیر به عمل خواهد آمد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه ارائه گزارش خلاف واقع پذیرفته نیست و کوتاهی در کار محسوب می شود، بیان کرد: همچنین فعال سازی کمیته های شهرستانی ستاد مقابله با کرونا ضرورت دارد چراکه می تواند به ستاد استانی مقابله با کرونا در دستیابی به اهداف تعیین شده کمک کند.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۵۴۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که شمار ابتلا به کرونا در گلستان امروز در مقایسه با روز گذشته روند افزایشی داشته و با اضافه شدن ۲۷ نفر دیگر تعداد بستری های کرونایی در مراکز درمانی گلستان از ۵۱۴ نفر به ۵۴۱ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha