• یکشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400120100652
  • خبرنگار : 30054

ریسه ال ای دی ۱۲ ولت و ۲۴ ولت چه تفاوتی دارند؟

ریسه ال ای دی ۱۲ ولت و ۲۴ ولت چه تفاوتی دارند؟

انواع ریسه های ال ای دی از جمله ریسه های ال ای دی ۱۲ ولت و ۲۴ ولت از مدرن ترین محصولات روشنایی تزئینی هستند که امروزه در نقاط بسیاری به کار می روند. این سیستم های روشنایی انعطاف پذیری بالایی دارند و در هر متراژی قابل انتخاب هستند. ریسه های ال ای دی بر اساس ولتاژ کاری، در دو نوع DC۱۲V و DC۲۴V تولید و به فروش می رسند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام لایت هوم، هر کدام از این ریسه ها عملکرد مخصوص به خود را دارند و در نقاط مخصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. ما در این مقاله بر آنیم تا به بررسی تفاوت ریسه ال ای دی ۱۲ ولت و ۲۴ ولت بپردازیم و توضیحات مفیدی را حول ریسه های ال ای دی خدمت کاربران عرض کنیم.

انواع ریسه های ال ای دی کدامند و به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

به طور کلی ریسه ها در دو نوع ریسه تزئینی و ریسه ساختمانی طراحی و به فروش می رسند. ریسه های ال ای دی شامل چندین زیر شاخه یعنی ریسه SMD، ریسه نواری، ریسه شلنگی و ریسه نئون فلکسی هستند. ریسه های ال ای دی از پنج بخش یعنی چیپ های ال ای دی، درایو ال ای دی، سیم یا نور، سوکت و فلاشر یا کیت تشکیل شده اند.

ریسه های ال ای دی در چه نقاطی استفاده می شوند؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، ریسه های ال ای دی انعطاف پذیری و مقاومت بالایی دارند و در هر محیطی با هر دکوراسیونی قابل استفاده هستند. از ریسه های ال ای دی می توان به منظور نورپردازی نقاطی مانند راه پله ها، زیر کابینت ها، کنار درهای ورودی و خروجی، مکان های مخفی در ماشین و موتور های کلاسیک و اسپرت، اتاق خواب ها، آرایشگاه ها، سونا و استخر ها، فروشگاه ها و... بهره برد و جلوه زیبایی به محیط مد نظر داد.

ریسه ال ای دی ۱۲ ولت و ۲۴ ولت چه تفاوتی دارند؟

نقاط قوت و ضعف ریسه های ال ای دی کدامند؟

مهمترین مزیت ریسه های نوری، امکان انتخاب آنها در هر متراژ دلخواه است. انعطاف پذیری انواع ریسه ال ای دی شلنگی و نواری به ما این امکان را می دهد تا آنها را به راحتی در فضاهای تنگ و باریک نصب کرد. ریسه های ال ای دی در شکل ها، اندازه ها، و ولتاژ های مختلفی عرضه می شوند و از تنوع بالایی برخوردارند. این ریسه ها مقاومت مطلوبی در برابر آب و هوای مرطوب و فضاهای بیرونی خانه دارند. همچنین علاوه بر مصرف پایین انرژی، بازدهی مناسبی دارند و نور شفافی را ارائه می دهند. ریسه های ال ای دی در رنگبندی های متنوعی مانند آفتابی، مهتابی، آبی، قرمز، سبز، هفت رنگ ساده، هفت رنگ دارای رقص نور و بنفش موجود هستند.

تفاوت های میان ریسه های ال ای دی ۱۲ ولت و ۲۴ ولت

حداکثر متراژی که می توان در ریسه های ال ای دی ۱۲ ولتی بدون هیچگونه افت نور در ابتدا و انتها ریسه استفاده کرد، ۵ متر است. از این رو برای متراژ های بیش از ۵ متر می بایست سیمکشی بیشتری از منبع تغذیه صورت پذیرد.

ریسه ال ای دی ۱۲ ولت و ۲۴ ولت چه تفاوتی دارند؟

بر خلاف ریسه های ال ای دی ۱۲ ولت، انواع ۲۴ ولت آن تا حداکثر ۲۰ متر و بدون هیچ افتی قابل استفاده هستند. البته این متراژ به نوع برد الکترونیکی PCB نیز بستگی دارد. یکی دیگر از تفاوت های میان ریسه های ال ای دی ۱۲ ولت و ریسه های ال ای دی ۲۴ ولت، در تعداد نقاط برش آنها است. نقاط برش ریسه های ال ای دی ۱۲ ولتی نسبت به ریسه های ال ای دی ۲۴ ولتی بیشتر است. ریسه های ال ای دی ۱۲ ولتی در هر چهار یا پنج سانتی متر و ریسه های ال ای دی ۲۴ ولت در هر ۸ تا ۱۰ سانتی متر جای برش دارند. نوار های ۲۴ ولتی در جریان کشی، نیمی از جریان ۱۲ ولتی را مصرف می کنند.

بنابراین ریسه های ال ای دی ۲۴ ولتی از تعداد سوئیچینگ کمتری نسبت به انواع ۱۲ ولتی استفاده می نمایند. با اینکه طول عمر ریسه های ال ای دی به کیفیت متریال و لامپ های تعبیه شده در آنها بستگی دارد، ولی به طور کلی ریسه های ال ای دی ۱۲ ولتی و ۲۴ ولتی دارای طول عمر نسبتا یکسانی هستند.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب و خرید ریسه های ال ای دی ۱۲ ولت و ۲۴ ولت

در هنگام انتخاب و خرید انواع ریسه های ال ای دی ۱۲ ولت و ۲۴ ولت می بایست به معیار های مهمی توجه کرده تا خرید خوبی را برای خود رقم بزنیم. میزان لومن یکی از مهمترین عوامل موثر در انتخاب ریسه های ال ای دی است. دومین معیار مهم در خرید ریسه ال ای دی، CCT یا دمای رنگ نام دارد. دمای رنگ LED با درجه کلوین اندازه گیری شده و هرچه مقدار آن بالاتر رود، به معنی سردتر بودن ال ای دی است. در این حالت رنگ LED ما به رنگ سفید و سفید مایل به آبی متمایل خواهد شد. علاوه بر این فاکتور ها، عامل مهم دیگری که باید در انتخاب ریسه ال ای دی مد نظر قرار گیرد، شاخص رنگ در زیر نور یا به اختصار CRI است. این شاخص به ما میزان طبیعی جلوه دادن رنگ اجسام پس از تابش نور را نشان می دهد. ال ای دی های نواری که از شاخص CRI بالای ۸۰ برخورداراند، برای مصارف تزئینی مناسب می باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha