• یکشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400120100671
  • خبرنگار : 71661

پاکستان، نخستین دریافت‌کننده جت‌های پیشرفته "چنگدو جی-۱۰" چین

پاکستان، نخستین دریافت‌کننده جت‌های پیشرفته "چنگدو جی-۱۰" چین
جنگنده "چنگدو جی-۱۰" چین

به موجب قراردادی که توانایی نظامی اسلام‌آباد را در برابر هند افزایش می‌دهد، چین ۲۵ فروند جنگنده "چنگدو جی-۱۰" را ظرف چند هفته آینده به پاکستان خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه فایننشال‌تایمز، اولین صادرات این جت‌های پیشرفته پکن نشان‌دهنده گامی بزرگ در روابط تسلیحاتی چند دهه‌ای این کشور با اسلام‌آباد است و شامل ارائه برخی از جدیدترین تجهیزاتی است که نیروهای مسلح چین نیز از آن استفاده می‌کنند. پکن همچنین حمایت خود را از نیروی دریایی پاکستان گسترش خواهد داد.

به گفته یک نشریه نظامی چین، اولین دسته از این جنگنده‌ها در چنگدو، محل استقرار سازنده آن، یعنی شرکت هوافضای چنگدو، در دست آزمایش است.

این نشریه نوشت: هنگامی که خلبانان و تکنسین‌های نیروی هوایی پاکستان دوره‌های مقدماتی آشنایی با این جنگنده را به پایان برسانند، جنگنده‌ها به پاکستان منتقل خواهند شد.

مقامات ارشد اسلام‌آباد بر این باورند که این جنگنده‌ها تا پیش از پایان ماه جاری میلادی وارد پاکستان خواهند شد.

در هفته گذشته، ناظران نظامی چین و دیگر کشورها تصاویری را در شبکه‌های مجازی منتشر کردند که در آن جنگنده‌های "چنگدو جی-۱۰" چین با رنگ‌ها و علائم نیروی هوایی پاکستان در پرواز بودند.

چین همچنین چهار فروند ناوچه "تایپ ۰۵۴-اِی" به پاکستان می‌فروشد - که نخستین فروند آن در ماه نوامبر به خدمت گرفته شد - و همچنین انتظار می‌رود روند تحویل تا هشت فروند زیردریایی "تایپ ۰۴۱" را که سریع‌ترین زیردریایی تهاجمی چین است، در سال جاری آغاز کند.

هند که نزدیک به دو سال است در مرز خود در هیمالیا با چین درگیر بن‌بست بوده است، معتقد است که تحویل تسلیحات به پاکستان تلاشی برای افزایش تهدید از سوی اسلام آباد است. هند هم با پاکستان و هم با چین مرزهای زمینی طولانی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۴-۱۶ ۰۹:۴۳

پاکستان که f16 داشت فهمید f16 آهن قراضه است و به درد سطل آشغال میخوره. حالا جنگنده J10 چین رو برای ناوگانش گرفته

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۴ ۰۰:۴۲

احمق