• یکشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400120100725
  • منبع : نمایندگی گیلان

دادستان مرکز گیلان عنوان کرد

اجرای طرح نظارت هوشمند در جنگل ها و مراتع گیلان/ ایجاد کمربند سبز

اجرای طرح نظارت هوشمند در جنگل ها و مراتع گیلان/ ایجاد کمربند سبز

ایسنا/گیلان دادستان مرکز گیلان، با بیان اینکه طرح نظارت هوشمند در دستور کار مدیران متولی انفال و بیت المال قرار گرفت، گفت: بیشتر مساحت استان جنگلی و مرتعی بوده و لذا مورد طمع سودجویان قرار گرفته است.

سید مهدی فلاح میری در حاشیه نشست شورای حفظ بیت المال که با محوریت بررسی مشکلات ناشی از ساخت و ساز و احداث اعیانات و سازه های بزرگ در مستثنیات واقع در محدوه اراضی مرتعی و جنگلی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به احکام قضایی تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و اقدامات قاطع دستگاه قضایی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر مساحت استان جنگلی و مرتعی می باشد مورد طمع سودجویان قرار گرفته لذا ضروری است طرح نظارت هوشمند(بلوک بندی مرتع و جنگل) در دستور کار قرار گیرد و به مدیران متولی انفال و بیت المال ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه برخی از ساخت و سازها در جنگل ها به بهانه اسکان دام صورت گرفته و افراد بومی نیز این مکان ها را در اختیار اشخاص غیربومی از سایر استان ها قرار می دهند تصریح کرد: احداث آپارتمان های بلند مرتبه در حاشیه جنگل ها و مراتع و در مناطقی که فاقد کاربری است ناهمگن طبیعت بکر در این مکان هاست که تذکرات لازم در این خصوص به مسئولان و مدیران سازمان ها داده شده و قطعا برخورد قانونی قاطع خواهد شد.

دادستان مرکز گیلان ایجاد کمربند سبز در حاشیه جنگل ها را از مصوبات این نشست عنوان کرد و گفت: حتی در صورت بازسازی بناهای قدیمی در کاربری های مسکونی حاشیه جنگل ها باید از مصالح متناسب با عرف همان منطقه استفاده شود و نباید از سیمان، بلوک و سایر مصالح و نماهای شهری در آن استفاده کرد.

فلاح میری خاطرنشان کرد: از سازمان های مردم نهاد خواسته شده است تا افراد سودجو و دلال را که با تغییر کاربری های غیر مجاز در راستای ساخت و ساز در جنگل ها اقدام کرده اند، شناسایی نموده و به دستگاه قضایی معرفی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha