• یکشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400120100812
  • خبرنگار : 71663

افشای اختلالات روانی ولیعهد عربستان

افشای اختلالات روانی ولیعهد عربستان

منابع خبری گزارش دادند که ولیعهد عربستان از یک اختلال جدی روانی به نام درماتوفاژی(Dermatophagia) رنج می‌برد که خود را در پوست نشان می‌دهد. این بیماری تحت تأثیر سطح اضطراب و استرس شکل می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سعودی لیکس، مطالعات صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که برچسب‌های استفاده شده توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مربوط به اختلالات روانی مانند کنترل تکانه و اختلالات وسواس فکری-اجباری است.
پس آنکه محمد بن سلمان در مصاحبه‌های خود حرکات عجیبی در رفتار نشان داد، متخصصان با تواجه به شواهد و مطالعات صورت گرفته اعلام کردند که وی از یک اختلال روانی جدی رنج می‌برد به صورتی که در این اختلال، شخصیت رفتاری فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

افرادی که مبتلا به درماتوفاژی هستند به‌طور معمول پوست اطراف ناخن را گاز می‌گیرند که با گذشت زمان منجر به خونریزی و تغییر رنگ می‌شود.

متخصصان می‌گویند که رفتارهای بن سلمان با علائم پارانویا و اختلالات خودشیفتگی تلاقی دارد به صورتی که معتقد است خشونت و سرکوب دو راه برای حفظ قدرت او هستند.

براساس اعلام متخصصان، از اقدامات و سیاست‌های بن سلمان می‌توان نتیجه گرفت که او فاقد اعتماد به عموم است و همیشه از تلاش آنها برای سرنگونی و طرد او به عنوان وارث احتمالی تاج و تخت در پادشاهی می‌ترسد.

همچنین از مردم عادی می‌خواهد که او را تحسین کنند و تسلیم حکومت او شوند و پیروانش را مجبور می‌کند ارزش‌های خود را با ارزش اولیه و پیش پا افتاده عوض کنند و سعی دارد ضعف خود را با احساس خودبزرگ بینی خود پنهان کند.
اما از سوی دیگر، او ترس‌های خود را پشت قدرت پلیس مخفی می‌کند.

وی همچنین با منحرف کردن افکار عمومی از شکست‌های مکرر خود از طریق سرگرمی و گسترش فساد و زوال، ناکامی‌های بزرگ خود را پنهان می‌کند، به طوریکه بن سلمان تمایل دارد با ایجاد دشمنان خارجی خشم مردم را از خود به سوی دیگران منحرف کند و با گرایش خصمانه خود با عدم درک مطالبات تغییر، مقابله می‌کند.

علاوه بر این، بن سلمان در زمانی که پارانویا و خودشیفتگی در کنار هم بدترین بیماری‌های روانی را تشکیل می‌دهند، در نهایت معیارهای اخلاقی را در برخورد با کسانی که مخالفان خود می‌داند، کاملا زیرپا می‌گذارد.

وی پس از اینکه نامش با توطئه‌ها، رسوایی‌ها و سرکوب‌های داخلی مرتبط شد، شهرتش در سطح بین‌المللی لکه‌دار و به یکی از منحرف‌ترین رهبران جهان تبدیل شد، در این زمینه گزارش‌های زیادی صورت گرفته است.

یکی از بارزترین این گزارش‌ها، فاش شدن دست داشتن بن سلمان در کشتن و مثله کردن جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در اوایل اکتبر ۲۰۱۸ بود.

براساس گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و رسانه‌های غربی، رویکرد بن سلمان در حکومت را مبتنی بر سرکوب و خفگی صدای هر مخالفی است. به صورتی‌که او در دستگیری ده‌ها مبلغ مذهبی، فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران و شیوخ قبایل و همچنین بازداشت شاهزادگان و بازرگانان و غارت پول آنها دست داشت.

طبق این گزارش‌ها، فروپاشی برنامه‌های بن سلمان برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و احیای اقتصاد پادشاهی عربستان اوضاع فعلی ولیعهد این کشور را دچار بحران کرده است.

علاوه بر این، جنگ جنایتکارانه علیه یمن و کشتار هزاران غیرنظامی چهره بن سلمان را مخدوش کرد و او را به جنایتکاری جنگی تبدیل کرد که احتمال کشیده شدن وی را به محاکم بین‌المللی افزایش داده است.

در این گزارش شکست سیاست‌های عربستان در قبال قطر را مساله دیگری در بحرانی شدن وضعیت روحی بن سلمان دانسته‌اند.

در مورد تصویر بن سلمان در ذهنیت مردم سعودی نیز باید گفت: این تصویر به تبعیت کامل از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و ارائه میلیاردها دلار برای جلب حمایت وی، کاملا خدشه‌دار شده است.

علاوه بر این، ولیعهد عربستان از طریق توییتر درگیر یک سری رسوایی‌های جاسوسی و هک بود که آخرین آن هک تلفن جف بزوس، بنیانگذار آمازون بود.

در نهایت ناظران اتفاق نظر دارند که پادشاهی عربستان سعودی گرفتار یک حاکم بی‌پروا شده است که اولین دغدغه‌اش حفظ تاج و تخت خود بدون توجه به منافع و آینده مردمش است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۰۰:۲۰

دیوانه بشه انشا الله.جنایت هم حدی داره.روزی با ید جواب خون های به نا حق ریخته را پس بده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۳۴

متن زورشو زده که بگه بن سلمان دیونه اس

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۰۰:۳۸

اینم آخر کارشه خودکشی فقط با تناب دار نیست این هم یک مدل خودکشی است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۰۱:۳۸

کاش مسئولین ما هم یه تست روانشناسی میشدن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۰۳:۰۱

امیدوارم به درد بدی بمیره جنایتکار خودش وملکه انگلبس

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۰۳:۱۱

همه همینطور هستند آیا کسی سراغ دارید که بدون سرکوب حکومت کند .اولی را بگویید دومی بن سلمان باشد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۰۴:۰۷

برادرسردبیراگرنمیدانی برایت بگویم که به امیدخداازآن نوع بیماری که مرقومه نمودی اگرعربستان یکی داشته باشد ماخیلی فراوان داریم لطفٱ بنویس که از۱۳هزارمیلیارد چه خبرها داری

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۰۷:۴۱

این یارو و دوستاش مثل ترامپ و بایدن معلومه تعادل روحی ندارن صبح بخیر همه این جانیا رو بررسی کنید ببینید چند درصد روانشان سالمه؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۰۷:۴۹

اره بابا همه روانی استند بقیر از مسعولین کشور ما همه بیچاره استند ماخوشبختیم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۰۷:۵۳

خدا ذلیل ولعنت کند بن سلمان و مشابهاتش را در تمام دنیا که جان و ابرو ومال مردم را بازیچه آمال شوم خود قرار میدهند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۰۹:۲۳

لعنت بر این حیوان درنده خودفروش

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۱۱:۲۱

الله لايبارك فیه لاني هو صار مجرم وشخص المُتَسَخ في العالم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۱۱:۵۶

خدا لعنتش كنه پسته

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۱۲:۰۰

همه مریض و روانی هستن فقط مال خودمون که فقط دروغ میگن سالم هستن والله بخدا

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۱۲:۳۲

بی خود کردی، ما اختلال روانی داریم

avatar

برای جهان نسبت به بیتفاوتی وفراموشی ،قتل قاشقچی، وپودرکزدن جسداووریختن درچاههای فاصلاب متاسفم متاسفم امریکانالایقی خودش ،سازمان ملل نالایقی خودش بزرگان علم وفهم وقصات جهان نالایقی خودشان به جهان اثبات کردنداین اقدام وحشیانه بایدعلنی دادگاه تشکیل واین شخص کثیف بن سلمان محاکمه میشدبرای امریکامتاسفم که بیتفاوت به مرگ دلخراش تبعه خودشدنشان دادهیبت اوپوچ وطبلی توخالی است جعله عرب امریکاراتحقیرکردسازمان ملل وقصات جهانی راتحقیروذلیل کزد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۱۵:۰۴

این مردک ازوقتی خاشقی(ره) راسلاخی کردمر دم فهمیدن روانیه، انشالله عربستان به آغوش اسلام برگردد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۱۹:۴۹

شما خوبید .. شما که حتی نمیتونید دم عیدی دل یه سری بازنشسته رو خون نکنید و شرمنده خانواده هاشون نکنید اونوقت از عربستان که عملکردشون شده خار تو چشم شما بدگویی میکنیی برین به درک

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۱۹:۵۷

به نظر بنده لازمه پادشاهی داشتن اختلال روانیست.پادشاه موفق باید نصبت به ظلم به انسانها کشته شدن مردم بیگناه وهر حق وناحقی برای رسیدن به سوداهایش تن بده .واین بااصل انسانیت تناقض داره .با دل رحمی کشور اداره نمیشه ودر عرصه جهانی هم کارآمد نخواهد بود.ولی اختلال روانی با بیمار روانی فرق داره.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۰۶:۲۳

پدرش چه بودکه این پسرش باشد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۰:۴۸

تقاص دنیوی ادمکش باش تا نوبتت در اخرت پارانویا شکاکیت به زمین و زمان باعث نابودی خود میشود به امید خدا

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۲۵

خدارا شکر که در کشور ما اصلا چنین بیمارهای نیست فکر کنم کم نیست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۹:۱۲

همه نقشه هاش شکست خورد و آبرو هم نداره بخاطره قتل خاشقچی و همینا کافیه که نتونه حکومت کنه