• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400120201257
  • خبرنگار : 71468

تاریخ شفاهی ورزش ایران رونمایی شد

تاریخ شفاهی ورزش ایران رونمایی شد

مراسم رونمایی از تاریخ شفاهی ورزش ایران در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از تاریخ شفاهی ورزش ایران در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم تعدادی از روسای فدراسیون و پیشکسوتان ورزش حضور داشتند.

محمد پولادگر معاون قهرمانی، رضا صالحی امیری ریس کمیته ملی المپیک، محمدرضا داورزنی، مصطفی هاشمی طبا، کیکاووس سعیدی از جمله افراد حاضر در این مراسم بودند.

تعداد حاضرین در سالن به حدی زیاد بود که حتی یک صندلی خالی وجود نداشت و تعدادی افراد به صورت ایستاده نظاره گر مراسم بودند.

سیدرضا صالحی‌امیری در مراسم بیان کرد: تاریخ شفاهی یعنی تدوین ساعت ها خون دل خوردن قهرمانان و تاریخ شفاهی یعنی گنجینه آگاهی و تجربه یک قرن تلاش انسان‌های سخت‌کوش که کام ملت را شاد کردند.

او ادامه داد: وقتی پیشکسوتی از بین ما می‌رود، یک گنجینه از ورزش ایران از بین می‌رود.تاریخ شفاهی چراغ راه هدایت و آموزش نسل امروز و فردای ورزش ایران و یک منبع بزرگ از اطلاعات انباشته است که با آن می‌توان صدها فیلم، هزاران رمان و ده‌ها مقاله نوشت. قدردان زحمات همه بزرگان، پیشکسوتان، قهرمانان روسای فدراسیون‌ها و رسانه‌ها هستیم. مبادا با گذشت زمان شجاعت و فضیلت قهرمانان فراموش شود. امیدوارم با همت سازمان میراث فرهنگی و یونسکو این مجموعه آثار ثبت و ضبط گردد.

در این مراسم رونمایی های زیر انجام شد:
رونمایی از  کتاب های تاریخ شفاهی بازیهای آسیایی تهران با عناوین مربی قهرمان ساز( پرویز سیروس پور)،از آبادان تا افتخار ایران(فریده هادوی)

رو نمایی از کتاب تاریخ شفاهی تحولات ورزش زنان در ایران با عنوان بر مدار مدارا(مهین فرهادی زاد)

رونمایی از کتاب های تاریخ شفاهی فوتبال ایران با عناوین عشق من فوتبال بود(غلامحسین نوریان)،دیوار به دیوار چهارصد دستگاه(جواد قراب)،زمین با برکت اختیاریه(حسن روشن)،بچه خیابان ری(مهدی مناجاتی)

رونمایی از کتاب های تاریخ شفاهی کشتی ایران با عناوین قهرمانی از قزوین(مهدی یعقوبی)،ببرمازندران(امامعلی حبیبی)،دلاوری از تفرش(علی اکبر حیدری) و برخاسته از البرز(ابراهیم جوادی)

رونمایی از کتاب های تاریخ شفاهی مطبوعات ایران با عناوین زهر شیرین(احمد عبدالهی نیا)،زشت و زیبای آفتاب مهتاب (صدارالدین کاظمی)،آرمانشهر مفت آبادی ها (غلاحسین زمان آبادی)، عطر قدیمی اتاق تلکس(داوود الماسی)

و رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی وزنه برداری ایران با عنوان کوروش کرمانشاه(کوروش باقری)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha