• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120201473
  • خبرنگار : 71660

براساس اسناد فاش شده؛

بانک "کردیت سوئیس" ثروت سران کشورها و افراد فاسد را نگه داشته است

بانک "کردیت سوئیس" ثروت سران کشورها و افراد فاسد را نگه داشته است

افشای اطلاعات مشتریان "کردیت سوئیس" نشان می‌دهد که این بانک مشهور در سوئیس، میلیون‌ها دلار را برای سران کشورها، مقامات اطلاعاتی، تجار و بازرگانان تحریم شده و افرادی که حقوق بشر را نقض کرده‌اند، نگه داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، یک افشاگر، این اطلاعات را درخصوص بیش از ۱۸ هزار حساب فعال در "کردیت سوئیس" که مجموعا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دارند، به یک روزنامه آلمانی ارسال کرد.

این روزنامه اطلاعات موجود را با "پروژه گزارش دهی جرایم سازمان یافته و فساد اداری" و همچنین ۴۶ سازمان خبری دیگر از جمله نیویورک تایمز به اشتراک گذاشت.

افرادی که در حساب‌های خود چنین پول‌هایی دارند شامل ملک عبدالله، پادشاه اردن و دو پسر حسنی مبارک، رئیس جمهوری پیشین مصر هستند.

از دیگر دارندگان این حساب‌ها می‌توان به پسران یک مقام اطلاعاتی ناشناس در پاکستان که میلیاردها دلار به "مجاهدین و مقامات فاسد ونزوئلایی" کمک کرد، اشاره کرد.

این افشاگری تحت عنوان SuisseSecrets# همچنین نشان می‌دهد افرادی که دارای "گذشته مشکل دار و دردسر ساز" هستند، در این بانک چنین حساب‌هایی دارند؛ از جمله این افراد می‌توان به دو پسر «سانی آباچا»، دیکتاتور سابق نیجریه اشاره کرد. تاریخ این داده‌ها به دهه ۱۹۴۰ تا سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد و اطلاعات جدیدی در دسترس نیست.

سخنگوی "کردیت سوئیس" در بیانیه‌ای چنین اتهاماتی را رد کرد و گفت که "ما از این بابت خیالمان راحت است که کنترل و بررسی‌های لازم را درخصوص حساب‌های بانکی از جمله بسته شدن حساب‌های در حال انتظار، انجام داده‌ایم."

آخرین افشاگری از این دست پس از مجموعه‌ای از گزارش‌های تحقیقاتی تحت عنوان "اسناد پاناما، اسناد پارادایس و اسناد پاندورا" منتشر می‌شود؛ اسنادی که بر اسرار و اطلاعات موسسات مالی متمرکز هستند و نام برخی از ثروتمندترین افراد جهان را در خود جای داده است؛ افرادی که عمدتا خارج از قوانین مالیاتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha